تائید هویت کاربران به جای ارسال اس ام اس داخل اپلیکیشن واتس آپ ممکن شد

0
215

فیس بوک امروز کیت توسعه نرم افزاری جدید را ارائه کرد که به توسعه دهندگان برنامه های تلفن همراه اجازه می دهد تا تائید هویت کاربر واتس آپ خود را در خود اکانت خود در اندروید و iOS انجام دهند. این به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه هایی را ایجاد کنند که کاربران بتوانند کدهای تائید خود را از طریق برنامه واتس آپ نصب شده روی گوشی خود به جای SMS دریافت کنند. برای غیر فعال کردن تائید دو مرحله ای گوگل نیز این مقاله را بخوانید.

امروزه بسیاری از برنامه ها به کاربران امکان ثبت نام تنها با استفاده از یک شماره تلفن را می دهد که یک روش جایگزین محبوب برای لاگین شدن به فیس بوک است که به لطف رسوایی های این شبکه موجب شده بود که افراد کمتر تصمیم به استفاده از فیس بوک و به جای آن برنامه های شخص ثالث دیگر بگیرند.

سیستم تائید چند مرحله ای

به علاوه استفاده از شماره تلفن برای ثبت نام مشترکین  برای نسلی که فیس بوک نداشتند کار سختی بود و آنها تنها با ایمیل خود می توانستند هویت شان را تائید کنند. هنگام استفاده از شماره تلفن برای ورود به گوشی، برنامه ای برای تائید هویت کاربر با ارسال یک کد تائید روی پیامک به شماره افراد ارائه می شد. سپس کاربر آن کد را برای ایجاد حساب کاربری خود وارد می کرد. این فرآیند همچنین می تواند هنگام ورود به سیستم به عنوان بخشی از یک سیستم تائید چندمرحله در نظر گرفته شود که در آن اطلاعات حساب کاربر با مرحله ای اضافی برای امنیت بخشی تائید شده است. این همان بخشی از که کیت توسعه دهنده نرم افزاری واتس آپ وارد عمل می شود.

اکنون با یکپارجه سازی در یک برنامه ios یا اندروید، توسعه دهندگان می توانند برای کاربران کد تائید را از طریق واتس آپ به جای پیام های متنی ارسال کنند. آنها حتی می توانند تائید اس ام اس را غیرفعال کنند.

این ها همه بخشی از ابزاری است که این کیت به توسعه دهنده می دهد و طی آن کاربران می توانند به سرعت وارد سیستم و وب سایت خود (فقط با شماره تلفن و ایمیل) و بدون نیاز به زدن پسورد شوند. این کدهای تائید هویت واتس آپ از اواخر سال 2018 در دسترس بوده است، اما تا امروز برنامه ریزی ای برای در دسترس قرار دادن آن وجود نداشت، تا اینکه اخیرا فیس بوک این کار را به انجام رساند و امروز این ویژگی برای کاربران رونمایی شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها