تاسیس کمپانی جدید TikTok Global

0
506

با خرید سهام تیک تاک توسط اوراکل و وال مارت قرار است کمپانی جدیدی به نام TikTok Global تاسیس شود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، پرزیدنت ترامپ موافقت رسمی دولتش با خرید سهام تیک تاک توسط اوراکل و وال مارت را اعلام کرد.

بدین ترتیب دستور قبلی مبنی بر حذف اپلیکیشن تیک تاک از فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی به طور خودکار ملغی شد و اینک قرار است کمپانی جدیدی به نام TikTok Global تاسیس شود.

اوراکل 12.5 درصد و وال مارت 7.5 درصد از سهام کمپانی جدید را در اختیار خواهند گرفت و دفتر مرکزی در آمریکا مستقر خواهد شد و سرویس و خدمات خود را به کاربران آمریکایی و کاربران در سایر نقاط جهان عرضه خواهد کرد.

اوراکل قرار است سرویس کلود امن، که دغدغه کارشناسان امنیتی آمریکا بوده را ارائه دهد تا دیتای کاربران آمریکایی حفظ شود و به دست مالک چینی نیفتد.

تیک تاک در اطلاعیه رسمی اعلام کرد با استقرار دفتر مرکزی تیک تاک در آمریکا 25 هزار شغل ایجاد خواهد شد و هر دو کمپانی می‌توانند 20 درصد سهام تجمعی شرکت را به دست بیاورند.

اوراکل و وال مارت در اطلاعیه‌های جداگانه معامله مذکور را تایید کردند.

در بیانیه وال مارت آمده است عرضه اولیه سهام در کمتر از 12 ماه انجام خواهد شد و TikTol Global در فهرست بورس آمریکا قرار می‌گیرد.

شرکای جدید متعهد شده‌اند تا سیستم آموزشی آنلاین نیز راه بیندازند.

گفتنی است این معامله باید به تایید حکومت چین هم برسد و به همین دلیل وزارت بازرگانی آمریکا اجرای حذف اپلیکیشن را تا 27 سپتامبر تمدید کرد تا تکلیف معامله معلوم شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها