تاکسی های اینترنتی به پایتخت آسیب نمی رسانند

0
129

طبق بررسی های صورت گرفته از سوی شهرداری و هیات دولت، تاکسی های اینترنتی آسیبی به پایتخت نمی رسانند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، تاکسی های اینترنتی در تهران برای عبور و مرور قانونی نیاز به دستورالعمل مشخص در برخورد شهرداری با این تاکسی ها دارند. به همین دلیل، دستورالعمل تاکسی‌های اینترنتی تا پایان شهریور آماده خواهد شد.

از سوی دیگر این تاکسی ها برای ارتباط بیشتر با شهرداری باید عوارض پرداخت کنند. درباره آخرین وضعیت دستورالعمل فعالیت تاکسی‌های اینترنتی و تصمیم شهرداری تهران برای  اخذ عوارض ۲ تا ۵ درصدی از این تاکسی‌ها گفته شده که هر کسب و کاری در پایتخت در حال استفاده از خدمات و زیرساخت‌های شهری است و طبق قانون باید عوارض آن را پرداخت کند، چراکه بخشی از درآمد شهرداری‌ها از این بخش تأمین می‌شود.این در حالی است که تاکسی های اینترنتی برای پرداخت عوارض به شهرداری از خود مقاومت نشان می دهند.

در مورد دستورالعمل پرداخت عوارض تاکسی های اینترنتی اعلام شده که کلیه مشاغل مشمول اخذ عوارضمی‌شوند و این اقدامی معمول است.

در حوزه‌های مختلف کسب و کار جدول عوارض وجود دارد که هر ساله از سوی شورای شهر و بخشنامه بودجه وزارت کشور ابلاغ می‌شود و شهرداری این اختیار را دارد نسبت به حد عوارض تعیین شده در بخشنامهدرصدی کمتر را اخذ کند.

تاکسی های اینترنتی آسیبی به پایتخت نمی رسانند

تاکسی های اینترنتی این روزها از سوی دولت و شهرداری مورد بررسی قرار می گیرند. نتایج این بررسی ها نشان داده که این تاکسی ها آسیبی به پایتخت نمی رسانند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها