تاکید بیل گیتس روی قدرت هوش مصنوعی و ژن درمانی برای تغییر حیات

0
1156
تاکید بیل گیتس روی قدرت هوش مصنوعی و ژن درمانی برای تغییر حیات
تاکید بیل گیتس روی قدرت هوش مصنوعی و ژن درمانی برای تغییر حیات

به عقیده بیل گیتس فناوری می‌تواند به درمان ایدز و درک زیستی کمک کند. بیل گیتس خبر از اختصاص 100 میلیون دلار برای مبارزه با کروناویروس داد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، موسس مایکروسافت معتقد است هوش مصنوعی و ژن درمانی دو فناوری‌ای هستند که قدرت بزرگی برای تغییر حیات {در کره زمین} دارند.

بیل گیتس در سخنرانی خود در انجمن پیشبرد علوم آمریکا AAAS تاکید کرد هوش مصنوعی قابلیت درک سیستم پیچیده بیولوژیکی را دارد و با ابزارهای ژن درمانی می‌توان به درمان قطعی ایدز کمک کرد.

خیّر میلیاردر افزود: پتانسیل هوش مصنوعی در حال تحقق است و قدرت محاسباتی آن هر 3.5 ماه دوبرابر می‌شود و علاوه بر پردازش داده‌ها این امکان را فراهم می‌کند تا ترکیب، تحلیل، دیدن الگوها،به دست آوردن بینش و انجام پیش بینی روی حوزه‌های بسیاری را فراتر از درک انسان انجام دهد.

به گفته بیل گیتس هیجان انگیز ترین بخش هوش مصنوعی این است که چگونه می‌تواند به ما در درک سیستم‌های پیچیده بیولوژیکی کمک کرده و کشف درمان‌های مختلف برای بهبود سلامت در فقیرترین کشورها را تسریع کند.

وی تاکید کرد فناوری ویرایش ژن در عین حال به تولید واکسن، تشخیص و درمان کمک می‌کند و این پتانسیل را دارد که نه تنها با اختلالات نادر ژنتیک مبارزه کند بلکه به درمان بیماری‌هایی که عمدتا افراد در کشورهای فقیر به آن مبتلا می‌شوند، کمک کند.

بیل گیتس با اشاره به کروناویروس گفت این دو فناوری در تست تشخیصی،درمان و ساخت واکسن ضد این ویروس کشنده کمک کننده است.

وی در پایان گفت بنیاد بیل گیتس متعهد شده است تا 100 میلیون دلار برای مبارزه با کروناویروس اختصاص دهد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها