آموزش تبدیل فرمت تصاویر به PNG

0
301
آموزش تبدیل فرمت تصاویر به PNG

فرمت PNG یک روش عالی برای ذخیره تصاویر به خصوص لوگوها به شمار می رود. البته این فرمت کاربردهای مختلفی دارد و در این بخش قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چطور می توان فرمت تصاویر را به PNG تبدیل کرد.

فرمت PNG چیست؟

قبل از آموزش این موضوع قصد داریم به طور خلاصه به معرفی این فرمت بپردازیم. PNG یا Portable Network Graphics یک فرمت تصویری محبوب است که بیشتر در موارد گرافیک سایت مورد استفاده قرار می گیرد. این فرمت اولین بار در دهه 1990 به عنوان یک جایگزین برای GIF توسعه داده شد ، که از یک الگوریتم فشرده سازی اختصاصی بهره می برد. فرمت PNG مانند GIF و JPG از رنگهای 8 و 24 بیتی پشتیبانی می کند، همچنین این فرمت پس از چندین بار اجرا شدن و ایجاد تغییرات از کیفیت آن کاسته نمی شود.این موضوع در فرمت های JPG ممکن است رخ دهد و پس از اعمال تغییرات کیفیت تصویر کاهش پیدا کند.

فرمت PNG چیست؟

تبدیل تصاویر به فرمت PNG در ویندوز

با وجود اینکه شما می توانید با استفاده از نرم افزار Paint این کار را انجام دهید در این بخش قصد داریم از نرم افزار IrfanView استفاده کنیم که یک نرم افزار رایگان به شمار می رود و به نوعی در کنار بهترین نرم افزار های مشاهده تصویر به شمار می رود.

پس از نصب این نرم افزار روی تب File کلیک کنید و گزینه Open را انتخاب کرده و تصویری که قصد دارید فرمت آن را تغییر دهید را انتخاب کنید.

پس از باز شدن تصویر مورد نظر شما تب فایل را انتخاب کرده و این بار روی Save As کلیک کنید.

در پنجره ای که در اختیار شما قرار می گیرد اطمینان پیدا کنید که فرمت PNG را از لیست کشویی انتخاب کرده و سپس ذخیره سازی کنید.

در نظر داشته باشید که به طور پیش فرض میزان فشرده سازی روی بهترین حالت خود قرار دارد با این وجود اگر قصد دارید میزان فشرده سازی بیشتری را داشته باشید در بخش تنظیمات ذخیره سازی می توانید میزان فشرده سازی را تعیین کنید.

تبدیل تصاویر به فرمت PNG در ویندوز

تبدیل فرمت تصاویر به صورت آنلاین

اگر قصد دارید به جای یک نرم افزار از وب سایت برای تبدلی فرمت های تصاویر استفاده کنید، وب سایت Convertimage.net گزینه بسیار خوبی به شمار می رود که می توانید به حفظ حریم خصوصی خود نیز بپردازید. این وب سایت تصاویر شما را تنها 15 دقیقه در سرور نگه می دارد و پس از پردازش تصاویر از سرور حذف می شود.

پس از ورود به سایت فرمت خروجی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در گام بعدی روی Select Your Image کلیک کنید.

تصویری که قصد دارید تبدیل کنید را انتخاب کرده و سپس روی Open کلیک کنید. توجه داشته باشید که تصاویر حداکثر باید 24.41 مگابایت باشند.

حال پس از انتخاب تصویر تنها نیاز دارید که شرایط وب سایت را موافقت کرده و سپس روی گزینه Convert This Image کلیک کنید.

در صفحه بعد پس از لود کردن تصویر و تبدیل آ روی دریافت یا همان دانلود تصویر کلیک کنید و خروجی PNG تصویر مورد نظر را دریافت کنید.

تبدیل فرمت تصاویر به صورت آنلاین

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها