این تبلت را مانند یک طومار باز کنید!

0
440

کالاسودا محققان  تبلتی طراحی کرده اند که صفحه نمایش آن می تواند مشابه طومار و همانند یک لوله جمع شود.

محققان دانشگاه کوئین به رهبری دکتر روئل ورتگال اخیرا یک دستگاه تبلت مفهومی را توسعه داده اند که کاربردی به عنوان تبلت اما در اندازه ای کوچک تر دارد که از تکنولوژی صفحه نمایش انعطاف پذیر بهره می برد. این دستگاه MagicScroll نامیده می شود و شبیه یک اسکرول کاغذی است که از اجزای پرینت سه بعدی ساخته شده است.

این دستگاه در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد و هنوز هم از نظر محققان بزرگ است و می تواند شکل جمع و جورتری مانند یک تلفن همراه داشته باشد. در حالی که این تبلت را نیز می توان با اندکی انقباض در جیب خود جا داد. اما محققان همچنان به دنبال روشی هستند که اندازه یک تبلت را کوچک تر کنند.

مجیک اسکرول، دور یک بدنه چرخنده به نمایشگر تبلت متصل می شود. از این صفحه چرخشی برای بالا و پایین بردن صفحه استفاده می شود. در واقع به جای اینکه با انگشت صفحه را بالا و پایین ببرید، با چرخ این اهرم می توانید صفحه را بالا و پایین ببرید.  هنگامی که کاربران قصد برقراری یک تماس را داشته باشند، باید تبلت را خم کنند و و در حالت لوله ‌ای قرار دهند. سپس می ‌توانند با قرار دادن آن مقابل گوش‌ های خود با فرد مخاطب مکالمه برقرار کنند. در واقع مانند یک گوشی آن را نزدیک خود نگه می دارند.

تعبیه دوربین در تبلت استوانه ای

صفحه نمایش این تبلت دارای رزولوشن 2K تست و 7.5 اینچ قطر دارد. در واقع این نمایشگر مولتی تاچ و دارای وضوح بالاست. محققان امیدوارند در آینده نسخه ای از دستگاه را بسازند که به کوچکی یک قلم باشد و بتوان آن را در جیب لباس حمل کرد. همچنین تبلت مجیک اسکرول دارای دوربینی است که به وسیله حرکات دست کنترل و هنگام استفاده در فرم استوانه ای استفاده می شود. محققان این روش ورودی را شبیه Nintendo Wiimote توصیف می کنند.

علاوه بر این چرخ های مدور این دستگاه می توانند کارکرد ثانویه ای در موتورهای روباتیک مجهز به ارتعاش داشته باشد. در کل این دستگاه یک ایده جالب است که می تواند در مفاهیم دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد. برای مثال در دستگاه های مفهومی مبتنی بر صفحه نمایش های انعطاف پذیر که در لیست برنامه های ثبت اختراع شرکت هایی مانند سامسونگ و ال جی دیده می شود، می توانند از این صفحه نمایش رولی یا غلتکی استفاده کنند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید