تبلت گوگل در دو راهی انتخاب کروم یا ویندوز 10؟

0
837
تبلت گوگل در دو راهی انتخاب کروم یا ویندوز 10؟

تبلت گوگل در دو راهی انتخاب کروم یا ویندوز 10؟کالاسودا – ممکن است تبلت مبتنی بر سیستم عامل کروم گوگل، از ویندوز 10 پشتیبانی کند.

طبق شایعات، تبلت مبتنی بر سیستم عامل کروم گوگل ممکن است برگ برنده دیگری را رو کند و آن پشتیبانی از ویندوز 10 باشد. به بیان دیگر ممکن است اصلا سیستم عامل کروم روی این دستگاه اجرا نشود و به جایش ویندوز 10 جایگزین شود. نام مستعار این پروژه Nocturne است و یکی از توسعه دهندگان این پروژه در این مورد بیان کرده که در حال تست ویندوز 10 برای بوت کردن این تبلت هستند.

با این حال هیچ تضمینی وجود ندارد که ویندوز 10 روی این دستگاه اجرا شود. همانطور که اجرای اولیه برنامه های اندرویدی روی گوشی به طول می انجامد، تست و بررسی اولیه ویندوز این تبلت نیز زمان بر بوده و احتمال ایجاد شایعات این چینی را قوت می بخشد. این اولین بار است که چنین خبرهایی را برای یکی از محصولات گوگل می شنویم، چرا که پیکسل بوک ها و کروم بوک همه از آخرین ویژگی سیستم عامل کروم برخوردار بودند.

تبلت گوگل در دو راهی انتخاب کروم یا ویندوز 10؟

پشتیبانی از هر دو ویندوز؟!

شاید هم این تبلت امکان پشتیبانی از هر دو ویندوز را بدهد. بنابراین تا زمانی که تبلت عرضه شود باید منتظر ماند و دید که چگونه هر دو سیستم عامل کروم و ویندوز می توانند به همزیستی در این تبلت ادامه دهند. می توان این مسئله را گزینه ای خوب برای افرادی دانست که علاقه مند به سیستم عامل کروم نیستند اما دوست دارند که تبلت جدید گوگل را خریداری کنند. به همین دلیل گوگل گزینه دیگری چون ویندوز 10 را نیز بر روی این تبلت قرار خواهد داد تا دیگر مشتریان بالقوه را ترغیب به خرید کند.

در حال حاضر باید منتظر رونمایی یک تبلت 2 در 1 باشیم. نسخه 70 به بعد این سیستم عامل پیشرفت های قابل توجهی را به خود دیده و ویژگی های مهمی را به رابط کاربری صفحه لمسی خود اضافه کرده است. اما باید دید که گوگل از آن برای این تبلت جدید استفاده میکند یا خیر. سیستم عامل کروم به سرعت در حال جانشین شدن اندروید در دستگاه های تبلتی است. اکنون سوال مهمی که مطرح می شود این است که آیا گوگل قصد دارد این محصول را با دستگاه های پرچمدار خود رونمایی کند یا به صورت مجزا؟

پیش از این نیز خبری مبنی بر استفاده ویندوز 10 روی پیکسل بوک ها به گوش رسید. طبق شایعات توسعه دهندگان، این کمپانی به دنبال کار روی بوت دوگانه ویندوز 10 و سیستم عامل کروم روی پیکسل بوک و رونمایی از آن در آینده نزدیک است. هرچند که فعلا نمی توان به این گونه خبرها اعتماد کرد و تردیدهای زیادی درباره آن وجود دارد.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها