تبلت ThinkPad X1 Fold لنوو، اولین تبلت تاشوی دنیا

0
701

کمتر از 7 ماه پس از معرفی یک نمونه‌ی اولیه از تبلتش با صفحه نمایش خمیده، لنوو اکنون آماده‌ی عرضه‌ی اولین لپ تاپ/ تبلت دنیا با صفحه نمایش تاشو با نام ThinkPad X1 Fold است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، این دستگاه، یک نمایشگر 13.3 اینچی، یک اهرم بزرگ و ضخیم را در مرکز خود دارد که البته با توجه به سخت افزار و مهندسی به کار رفته در این دستگاه، کاملا قابل فهم است.

خمیدگی دو نمایشگر دستگاه به داخل است  و وقتی آنرا تا آخر جمع می‌کنید، دو نیمه‌ی نمایشگر تقریبا روی یکدیگر افتاده و با یک قفل مغناطیسی چفت می‌شوند.

در این حالت یک فضای خالی کوچک بین این دو نیمه باقی می‌ماند که البته اگر از مینی کیبورد بلوتوث خود لنوو استفاده کنید، این کییبورد در این فضا قرار گرفته و آنرا پر می‌کند.

این کیبورد یک غافلگیری بزرگ از سوی لنوو بود، چون به هنگام معرفی این تبلت ما چیزی از آن نمی‌دانستیم.

این کیبورد بسیار کاربردی بوده و شما می‌توانید با قرار دادن آن روی نیمه‌ی پایینی نمایشگر، این تبلت را به یک لپ تاپ کوچک تبدیل کنید.

البته شما می‌توانید از کیبورد مجازی تبلت روی نیمه‌ی پایینی هم استفاده کنید، اما این کیبورد مکانیکی بوده و استفاده از آن لذت بخش تر است.

این کیبورد با قرار گرفتن بین صفحات تبلت، به صورت وایرلس شارژ می‌شود و دیگر نیازی به نگرانی در مورد شارژ آن ندارید.

این تبلت از سیستم عامل Windows 10 Pro استفاده می‌کند و شما حتی امکان اینرا هم دارید که آنرا با استفاده از پایه‌ی مخصوص روی سطح میز قرار داده و توسط یکی از دو پورت USB-C موجود در دو سر آن، یک نمایشگر مجزا را هم به آن متصل کنید تا حداکثر استفاده از آنرا ببرید.

شما می‌توانید با عمودی نگه داشتن این دستگاه، به نوار وظیفه‌ی ویندوز رفته و از طریق آیکون مخصوص، یکی از 3 حالت مختلف نمایشگر را انتخاب کنید.

شما می‌توانید این دستگاه را در نیمه‌ی امسال، با قیمت 2500 دلار خریداری کنید. البته لازم به ذکر است شما با این قیمت به اقلام جانبی این دستگاه دسترسی نخواهید داشت و باید بهای بیشتری را برای کیبورد، خودکار و پایه‌ی آن بپردازید.

لنوو همچنین اعلام کرده است که در نیمه‌ی دوم سال، مدل 5G دستگاه را هم معرفی خواهد کرد.

لنوو با این دستگاه، سکوی پرتاب خوبی برای بازار دست نخورده‌ی تبلت های خم شو پیدا کرده است و از این پس باید شاهد پیروی سایر کمپانی های بزرگ از لنوو باشیم.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها