هواوی در فهرست سیاه ترامپ ؛ این بار گوگل هواوی را تحریم کرد

0
371
هواوی در فهرست سیاه ترامپ ؛ این بار گوگل هواوی را تحریم کرد

پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا مراوده با شرکت هواوی را در لیست سیاه قرار داد، اکنون گوگل نیز به فعالیت خود با این شرکت پایان داده است و به این ترتیب با تحریم هواوی ، پلی استور در گوشی های هواوی در دسترس نخواهد بود.

بنابراین پس از این گوشی های هواوی دیگر آپدیت برنامه ها و اندروید را از طریق پلی استور گوگل در اختیار نخواهند داشت و نمی توانند دیگر سرویس های گوگل را نیز روی خود اجرا کنند. این خبر شوک دهنده به این معناست که هواوی باید به فکر سیستم عاملی برای گوشی های خود باشد و نسل آینده گوشی های این برند بدون گوگل پلی استور و اپلیکیشن های گوگل مانند جیمیل وارد بازار می شوند.

ضربه مهلک به هواوی

در حالی که اندروید یک سیستم عامل منبع باز و برنامه هایی مانند جی میل رایگان بوده و تا پیش از این گوگل موظف بود که آپدیت  برنامه را در اختیار کاربران همه گوشی ها بگذارد، اما اکنون هواوی به این لیست سیاه افزوده شده است، تا پای برندهای فناوری نیز به جنگ سیاسی دو کشور باز شود. این موضوع می تواند ضربه مهلکی بر بدنه هواوی باشد و هر گونه تجارت سخت افزاری و نرم افزاری با گوگل را به حالت تعلیق درآورده و زیان زیادی برای این شرکت در پی داشته باشد.

قطع همکاری کامل است یا جزئی؟

این موضوع به فرمان ترامپ مبنی بر تهدید امنیت ملی آمریکا توسط هواوی به اجرا رسیده است و گوگل طی ان شرکت هواوی را تحریم کرد و ابتدا بیان شد که تمام فعالیت های خود را با این شرکت به حالت تعلیق درآورده است اما در رابطه با برنامه های متن باز یا اوپن سورس همچنان با انها در حال همکاری است. البته گوگل اعلام کرده دارندگان گوشی‌ های کنونی اندرویدی می ‌توانند به‌ روزرسانی‌ های منتشر شده‌ گوگل برای سرویس‌ های این شرکت را دریافت کنند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها