تحقیقات اینترنت 5G، نوکیا را مقروض کرد

0
343

کالاسودا – نوکیا برای تحقیقات اینترنت 5G خود، مبلغ ۵۸۴ میلیون دلار از اتحادیه اروپا دریافت کرد.

این شرکت فنلاندی روز گذشته اعلام کرد که نوکیا معادل ۵۸۴ میلیون دلار از بانک سرمایه گذاری اروپا به منظور انجام ادامه تحقیقات خود در اینترنت نسل پنجم تلفن های همراه وام گرفته است. مبلغ اختصاص یافته توسط موسسه غیر انتفاعی اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از صندوق سرمایه گذاری استراتژیک اروپا تائید شده و پنج سال گارانتی مدت زمان پرداخت طی ۱۸ ماه دارد.

نوکیا این حرکت را گامی دیگر در تلاش طولانی مدت برای ایجاد و حفظ موقعیت پیشرو در زمینه اینترنت ۵G می داند که در آینده ای نزدیک در بسته جامعی از محصولات و خدمات نسل بعد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سرعت بالای وایرلس

اینترنت نسل پنجم مانند هر نسل از فناوری خدمات تلفن همراه، دارای ویژگی هایی چون سرعت وایرلس سریعتر و کاهش تاخیر بوده و راه حل جدید منحصر به فردی است که می تواند سخت افزار و نرم افزار بالقوه را تحت تاثیر خود قرار دهد و برای مثال در مواردی مانند خودروهای خودران، جراحی از راه دور، پخش ۴K و طیف گسترده ای از برنامه های دیگر می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

در نتیجه یک استاندارد اتصال جدید به نفع اقتصاد جهانی در خدمت نسل جدید تلفن های همراه خواهد بود که سودآوری زیادی نیز برای شرکتها خواهد داشت. آنچه نوکیا در پیشتازی این حرکت انجام می دهد، می تواند تماما به سود آن تبدیل شود، از این روز سرمایه گذاری تهاجمی در این زمینه به انجام رسانده است. مقامات اتحادیه اروپا اعلام کرده اند که اعتبار مالی اختصاص یافته برای نوکیا برای این کار در مراحل اولیه تائید شده است زیرا این شرکت چشم انداز مشترکی برای آینده ارتباطات شبکه همراه با اتحادیه اروپا دارد و اینترنت ۵G نقش مهم در اقتصاد آینده اروپا ایفا می کند.

نوکیا تا کنون توانسته بخشی از تجهیزات لازم برای ۵ را تولید نماید. برای نمونه می‌توان به ایستگاه رادیویی AirScale اشاره کرد که توانایی انتقال امواج ۲G تا ۵G  را دارد. این شرکت فنلاندی امیدوار است با راه‌اندازی آخرین تکنولوژی شبکه‌های تلفن همراه، زمان تاخیر انتقال داده را کاهش دهد. تکنولوژی ۵G به‌احتمال‌ زیاد برای اولین‌بار در مناطق شهری به‌کار گرفته خواهد شد، پس باید کیفیت خود را در هنگام مصرف زیاد مشترکین حفظ کند.

علاوه بر نوکیا شرکت هایی مانند Verizon, AT&T, Intel, Qualcomm  آزمایش هایی را برای نسل پنجم انجام داده اند و این آزمایش های اولیه است که احتمالا شکل استاندارد بین المللی این نسل را شکل خواهد داد.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید