تحقیقات هوش مصنوعی انویدیا برای تحقق داستان های علمی تخیلی

0
363

هیچ کس نمی تواند با قطعیت بگوید که آینده هوش مصنوعی (AI) چه خواهد بود؛ اما قرار است انویدیا با کمک به ارائه‌ی چند مقاله در Siggraph 2022 به آن بپردازد. این رویداد از 8 تا 11 آگوست برگزار می شود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، انویدیا در حال همکاری با محققان برای ارائه 16 مقاله در Siggraph 2022 است که بر تلاقی فناوری های گرافیکی و هوش مصنوعی تأثیر می گذارد.

یک مقاله به جزئیات نوآوری با مدل‌های یادگیری تقویتی، که توسط محققان دانشگاه تورنتو و دانشگاه برکلی انجام شده، می پردازد و می‌تواند به آموزش مهارت‌های چندگانه هوش مصنوعی به طور همزمان کمک کند.

مقاله ی دیگر با تکنیک‌های جدید برای کمک به ساختن جهان‌های مجازی در مقیاس بزرگ با گرافیک‌های اولیه عصبی می‌پردازد. با نزدیک‌تر شدن به فناوری‌هایی که فقط در داستان‌های علمی تخیلی دیده می‌شوند، تحقیقاتی نیز در مورد هولوگرافی انجام می‌شود که روزی می‌تواند راه را برای فناوری نمایشگر جدید هموار کند.

16 مقاله ای که انویدیا به ارائه آنها کمک می کند، بر نوآوری هایی تمرکز دارند که بر گرافیک تأثیر می گذارند. با این حال، لوبکه خاطرنشان کرد که تقریباً تمام تحقیقات مربوط به استفاده از هوش مصنوعی خارج از حوزه گرافیکی است.

یکی از مقالاتی که توسط انویدیا در Siggraph ارائه شده است به مفهومی به نام هولوگرافی محاسباتی مربوط می شود.

لوبکه توضیح داد که در سطح پایه، هولوگرافی محاسباتی تکنیکی است که می تواند یک صحنه سه بعدی بسازد. تحقیقی که در Siggraph ارائه شده، به جزئیات برخی از رویکردهای جدید برای هولوگرافی محاسباتی می پردازد که می تواند روزی به تولید هدست های VR نازک تر از گزینه های فعلی منجر شود و تجربه ای فراگیرتر و واقعی تر را ارائه دهند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها