تحلیلگر مشهور: پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس اسکارلت 400 دلار قیمت خواهند داشت

0
855

با به پایان رسیدن مسیر کنسول های نسل هشتم، شرکت های بزرگی مانند سونی و مایکروسافت، در حال آماده کردن کنسول‌های نسل جدید خود هستند که سخت افزاری پیشرفته تر و توان پردازشی بالاتری را ارایه می‌دهند. با این حال، همیشه مهمترین سوال برای مصرف کنندگان این است که کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس اسکارلت (Project Scarlett) چه قیمتی دارند.

همه ما می‌دانیم که کنسول های نسل جدید شرکت‌های سونی و مایکروسافت در حال ساخت هستند و این دو شرکت به صورت رسمی، در دست ساخت بودن آن‌ها را تایید کرده‌اند. در ماه‌های گذشته بود که آقای مارک سرنی از شرکت سونی، در مورد سخت افزار کنسول پلی‌استیشن 5، صحبت‌هایی کرد و مشخصات سخت افزاری این کنسول را تا حدودی فاش کرد. مایکروسافت نیز در جریان کنفرانس خبری خود در رویداد E3 2019، به شکل رسمی از کنسول جدید خود که فعلا با نام رمز Project Scarlett شناخته می‌شود (رسانه‌ها معمولا به آن ایکس‌باکس اسکارلت می‌گویند) رونمایی کرد.

حال که می‌دانیم کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس اسکارلت در تاریخ نامشخصی در سال 2020 منتشر می‌شوند، کنجکاو هستیم تا قیمت‌ آن‌ها را در هنگام عرضه به بازار بدانیم. پیش‌ بینی‌ها در مورد قیمت نهایی کنسول‌های نسل نهمی سونی و مایکروسافت، بسیار است اما به تازگی، یکی از تحلیلگران مشهور در صنعت بازی‌های ویدیویی، یعنی آقای مایکل پکتر (Michael Pachter)، دیدگاه خود را در مورد قیمت دو کنسول پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس اسکارلت اعلام کرده‌اند و طبق نظر ایشان، این کنسول ها 400 دلار قیمت خواهند داشت.

با یک نگاه سطحی به سخت افزار کنسول‌های نسل نهمی (مقداری از آن فاش شده است)، می‌توانیم دریابیم که این کنسول ها از سخت افزار نوین و نسل جدید شرکت AMD بهره می‌برند و به عنوان مثال، هر دو از پردازنده مرکزی Zen 2 و پردازنده گرافیکی هفت نانومتری Navi و البته یک هارد SSD استفاده می‌کنند. جمع کردن این سخت افزار در کنار یکدیگر، قطعا قیمت و هزینه‌ای بالاتر از 400 دلار را به همراه دارد که البته آقای مایکل پکتر، اشاره جالبی به این موضوع کرده است. پکتر عقیده دارد که قیمت نهایی سخت افزار کنسول‌های نسل نهمی برای سونی و مایکروسافت، 500 دلار تمام خواهد شد اما او فکر می‌کند هر دو شرکت برای فروش سریع و قابل توجه کنسول‌های خود، در ابتدای راه، ضرری را متحمل می‌شوند و این کنسول‌ها را با قیمت 400 دلار عرضه می‌کنند.

مشخصات سخت افزاری، قیمت 500 دلار یا چیزی در همین حدود را پیشنهاد می‌دهد اما من فکر می‌کنم که مایکروسافت کنسول خود را با قیمت 399 دلار معرفی می‌کند و به دنبال آن، سونی نیز همین پیشنهاد را ارایه می‌دهد.

اگر پیش بینی آقای مایکل پکتر از قیمت کنسول‌های نسل نهمی درست باشد، باید بگوییم که این قیمت به نسبت سخت افزاری که درون این کنسول‌ها استفاده شده، بسیار به صرفه و عالی است! با این که صحبت‌های جدید آقای پکتر، تنها یک نوع پیش بینی است و اعلام رسمی محسوب نمی‌شود اما پکتر سابقه خوبی در پیش بینی مسائل مختلف در دنیای ویدیو گیم داشته و از طرفی یکی دیگر از تحلیلگران صنعت بازی های ویدیویی با نام Pelham Smithers نیز قیمت پلی‌استیشن 5 را 400 دلار پیش بینی کرده که با نظر پکتر جور در می‌آید. البته بد نیست اشاره کنیم که طبق برخی از پیش بینی‌ها قیمت کنسول‌های نسل جدید شاید در حدود 600 دلار نیز باشد! قطعا معرفی کنسول نسل نهمی با قیمت 600 دلار، برای همه غافلگیر کننده و سنگین خواهد بود و به نظر می‌رسد که عموم مردم و بازی‌بازان، با قیمت 500 دلار غریبه نیستند (ایکس‌باکس وان ایکس 500 دلاری). با این حال، اگر قیمت پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس، 400 دلار باشد، می‌توانیم بگوییم که این یک قیمت عالی خواهد بود و با استقبال فوق‌العاده مردم و بازی‌بازان مواجه خواهد شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها