تحولی که ال‌جی G8X ThinQ در گوشی‌های دو نمایشگره به وجود می‌آورد

0
1224

ال جی گوشی پرچمدار خود به نام G8X ThinQ را با دو نمایشگر روبروی هم عرضه کرده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از زد دی نت، آیا نمایشگر دوم و قراردادن دو نمایشگر در یک گوشی می‌تواند ترند سایر سازندگان موبایل شود؟

متئو میلر از زد دی نت به این موضوع پرداخته است.

در ماه اکتبر، من از این نوشتم که چگونه سبک طراحی تبلت های دو نمایشگره ی مایکروسافت از مدل Courier به Surface Neo تحول یافتند تا حس و حال ویندوز را در این تبلت دو نمایشگره بیشتر منتقل کند. در مورد طراحی مدل اندرویدی Surface Neo که Surface Duo نام دارد، تغییرات اولویت بندی مایکروسافت حتی بیشتر به چشم می خورند.

در سال 2017، کمپانی ZTE گوشی هوشمند دو نمایشگره ی خود را به شکلی طراحی کرد که در آینده به عنوان یک الگو برای دستگاه های این چنینی  باشد. مدل Axon M با وجود اینکه ظاهری شبیه به دو دستگاه آیفون 5 به هم چسبیده داشت، توسط CNET تحلیل شده و به شکل “نامتعارف و در عین حال کاربری” توصیف شده بود. شرکت ZTE که در ایالات متحده درگیر طوفان‌های سیاسی شده بود، دیگر هیچ دستگاهی با دو نمایشگر تولید نکرد.

بر خلاف Surface Duo که چرخش محور آن 360 درجه است، Axon M فقط قادر به چرخش 180 درجه بود. در حالت بسته هم نمایشگرها همیشه بیرون دستگاه قرار می‌گرفتند. با وجود این که نمایشگر‌ها ضخامت کمتری از خود بدنه‌ی گوشی داشتند، استفاده از دستگاه را در خیلی موارد سخت کرده بود.

در این مدل شما می توانید نمایش برنامه‌ها را از یک نمایشگر به نمایشگر دیگر جابجا کنید و یا با استفاده از یک کلید معلق در کنار نمایشگر، خاموش کنید. کشیدن به همراه 3 انگشت هم اجازه‌ی جابجا کردن برنامه‌ها بین نمایشگرها را به شما می‌دهد. به هنگام چرخش 360 درجه به پشت دستگاه، نمایشگر دوم به صورت هوشمند خاموش می‌شود. البته این موارد در رقابت با Xiaomi Mi Mix Alpha به همراه نمایشگر جمع شونده‌ی آن، زیاد به چشم نمی‌خورند.

با وجود داشتن ضخامت بسیار زیاد، ویژگی‌های خلاقانه در طراحی، دستگاه دو نمایشگره‌ی LG G8X ThinQ را به انتخابی به صرفه و متفاوت تبدیل کرده و نشان می‌دهد مایکروسافت در سال آینده چه موارد جدیدی را به Surface Duo اضافه خواهد کرد.

گوشی ال جی در واقع از دو قسمت تشکیل شده که یکی موبایل است و دومی حالت کاوری را دارد که اسکرین دوم به آن چسبیده و کاربر قادر است تا این دو قسمت را از هم جدا کند.

به هرحال راهی که ال جی با LG8X ThinQ با مایکروسافت نشان داده، می‌تواند در ساخت نسل بعدی سرفیس نئو جاری شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها