تدوین لایحه حفظ حریم خصوصی در پیام‌رسان‌های بومی

0
341

کالاسودا – وزیر ارتباطات، از تدوین لایحه حفظ حریم خصوصی افراد در پیام رسان های بومی خبر داد.

محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز در جلسه مشترک کمیسیون اقتصادی و کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص تهدیدات اقتصادی تلگرام اظهار داشت: در صورت ادامه فعالیت تلگرام، مرجع اعتماد در حاکمیت تغییر می کند. در حال حاضر مردم پول خود را در بانکها سرمایه گذاری می کنند و ملک خود را در مرکز ثبت اسناد ثبت می کنند. حاکمیت ها از طریق نهادهایی که محل اعتماد مردم هستند، حاکمیت می کنند اما در صورت استقرار با بلاک چین مراجع اعتماد تغییر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی افزود: رمزهایی مثل بیت کوین و اتریوم یکی از خصلتهایشان غیر متمرکز بودن و زیر سوال بردن نظامهای بانکی است. با استقرار نظام گرام، مرجع اعتماد عوض میشود. کشورهایی که به دنبال استقرار رمز الکترونیک بومی هستند، می خواهند مرجع اعتماد باشند. حجم تبادلات بیت کوین در صرافی های تهران بسیار بالا و تکان دهنده است و به خاطر کاهش نرخ بیت کوین، افراد ضررهای مالی زیادی کردند.

وی در تشریح اقدامات وزارت ارتباطات در حمایت از پیام رسان های داخلی گفت: وزارت ارتباطات تلاش کرده منابع مالی کم بهره در اختیار پیام رسان های داخلی قرار داده و پهنای باند مورد نظر آنها را تامین کند. علاوه بر این، سرویس های دولت الکترونیک روی این پیام رسان ها فعال شده است.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید