تراکنش های ارزان قیمت الکترونیکی

0
394

بخش عمده ای از تراکنش های کارتخوان ایرانی ها را تراکنش های ارزان قیمت زیر 500 هزار تومان به خود اختصاص داده است و در تراکنش های موبایلی نیز تراکنش های زیر 2 هزار تومانی سهم 45 درصدی دارد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، تراکنش های بانکی الکترونیکی در ایران این روزها رونق ویژه ای یافته است و روزانه از سوی بسیاری از شهروندان مورد استفاده قرار می گیرد.

اما در این میان، تراکنش های کارتخوانی آمار بسیار جالبی دارند و در بررسی این آمار، کارتخوان های فروشگاهی مورد توجه قرار گرفته اند. طبق اعلام شاپرک، دامنه مبلغی ابزار کارتخوان فروشگاهی با توجه به محاسبه کارمزد بانک پذیرنده در مبالغ کمتر از ۵۰ هزار ریال (پنج هزار تومان)، بین ۵۰.۰۰۱ ریال تا ۲۵۰.۰۰۰ ریال (بیشتر از ۵ هزار تومان تا ۲۵ هزار تومان) و بالاتر از ۲۵۰.۰۰۰ (بیشتر از ۲۵ هزار تومان) تقسیم شده است.

در یک ماه گذشته، ابزار کارتخوان فروشگاهی با تعداد بیش از ۷ میلیون و ۵۷۱ هزار پایانه فعال تعداد ۲ میلیارد و ۷۶ میلیون و ۱۵۹ هزار تراکنش داشته اند. بیشترین تراکنش با استفاده از دستگاه کارتخوان به میزان ۳۸.۹۷ درصد متعلق به مبلغ بیشتر از ۵ هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان بوده است و بیش از  ۲۳.۴۶ درصد از تراکنش‌های کارتخوان‌ها در دامنه مبلغی کمتر از ۵ هزار تومان انجام شده است.

از طرفی دیگر در تراکنش های موبایلی نیز آمار جالبی در همین مدت وجود دارد به گونه ای که نشان می دهد ۴۵ درصد تراکنش‌های انجام شده با ابزار پذیرش موبایلی در همین زمان برای مبالغ کمتر از 2 هزار تومان بوده است. ۶۸.۸۶ درصد تراکنش‌های موبایلی نیز دارای مبلغ کمتر از ۵ هزار تومان بوده است. علت قیمت پائین این تراکنش ها خرید شارژ برای سیم کارت های اعتباری است که معمولا به قیمت های زیر 2 هزار تومان یا 5 هزار تومان اختصاص دارد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها