ترجمه آفلاین با هوش مصنوعی گوگل ترنسلیت

0
1581

کالاسودا – سرویس ترجمه گوگل اپدیتی دریافت کرده است که طی آن با هوش مصنوعی خود متون را به صورت آفلاین نیز ترجمه کند.

این شرکت اعلام کرده است که اپدیتی برای این سرویس منتشر شده است که دارای تکنولوژی ترجمه ماشینی یا NMT برای ترجمه های آفلاین است. با کمک این آپدیت، تکنولوژی میتواند بر روی دستگاه های موبایل نیز اجرا شود.

یکی از مزایای نصب این آپدیت امکان ترجمه دقیق نوشته ها و تابلوهایی است که کاربر آنها را در اماکن عمومی مشاهده می کند. برای این کار تنها کافی است کاربر دوربین گوشی را فعال کرده و در برابر نوشته های موجود بگیرد تا ترجمه آنها به زبان پیش فرض مد نظر وی صورت بگیرد.

گوگل ترنسلیت همیشه به صورت آنلاین کار میکرد، اما اکنون کاربران میتوانند در بازه ای که به اینترنت دسترسی ندارند به صورت آفلاین نیز از آن استفاده کنند.

نسخه آفلاین مترجم گوگل که از قابلیت های هوش مصنوعی برخوردار است، به ۵۹ زبان زنده دنیا در دسترس است که از جمله آنها می توان به فارسی، انگلیسی، عربی، چینی، آلمانی و هندی اشاره کرد. حجم این بسته هوشمندساز برای هر زبان به ۳۵ تا ۴۵ مگابایت می رسد. این خدمات بر روی انواع گوشی های تلفن همراه در دسترس است.

این اپدیت برای هر دو ورژن اندروید و ios در دسترس است. افزوده شدن این خدمات به مترجم گوگل به طور تدریجی صورت می پذیرد و قرار است تا دو روز دیگر عموم کاربران بتوانند از خدمات مذکور استفاده کنند.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید