تست داروی ساخته شده توسط هوش مصنوعی روی انسان برای اولین بار

0
572

کمپانی بیوتکنولوژی مستقر در آکسفورد انگلیس، برای اولین بار دارویی را به طور کامل با هوش مصنوعی طراحی کرده و قرار است روی انسان آزمایش کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، Exscientia در کمتر از یک سال با استفاده از هوش مصنوعی دارویی را برای درمان اختلال وسواس ساخته، در حالی که پروسه معمولی ساخت چنین دارویی 4.5 سال به طول می‌انجامد.

نام دارو DSP-1181 است که با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی و با غربال کردن ترکیبات و چک کردن آنها با یک بانک اطلاعاتی عظیم از پارامترهای مختلف از جمله عوامل ژنتیکی بیماران ساخته شده است.

پروفسور «اندرو هاپکینز» در مصاحبه با بی‌بی‌سی این حرکت را نقطه عطفی در کشف و تولید دارو دانست و تاکید کرد برای یافتن مولکول صحیح به میلیاردها تصمیم نیاز است{در روند ساخت دارو توسط هوش مصنوعی} که ساخت نهایی دارو را عظیم جلوه می‌دهد.

به گفته وی زیبایی الگوریتم {هوش مصنوعی} آگنوستیک بودن آن است و بنابراین نتایج آن را می‌توان برای هر نوع بیماری‌ای بکار بست.

پیش از این شاهد بوده‌ایم که از هوش مصنوعی در تشخیص بیماری و تحلیل داده‌های متعلق به بیمار استفاده شده اما استفاده از آن برای مهندسی درمان دارویی حرکتی نوین محسوب می‌شود.

البته سوالاتی مانند اینکه آیا به راحتی و با آسوده خاطر می‌توان داروهای ساخت هوش مصنوعی را استفاده کرد، و تفاوت آنها با داروهای ساخت انسان و لزوم توسعه قوانین مربوطه؛ بخشی از سوالات بی شماری است که پروفسور هاپکینز و همکاران از ماه مارس و زمان آزمایش دارو روی انسان به آنها پاسخ خواهند داد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها