تست لاستیک‌های تابستانی، زمستانی و چهارفصل

0
154

در بسیاری از مناطق جهان فصل زمستان از راه می‌رسد. از اروپای غربی گرفته تا داکوتای جنوبی، زمستان کم‌کم خودش را نشان می‌دهد و بنابراین ماشین بازها باید آماده‌ی روبرو شدن با مخاطرات این فصل باشند. در این فصل دمای هوا کاهش می‌یابد و ما شاهد هستیم افراد بسیاری می‌پرسند در چه بازه‌ی دمایی لاستیک‌های تابستانی عملکرد ضعیف‌تری خواهند داشت؟ شاید با مشاهده ویدئوی زیر سرانجام بتوانیم پاسخ درست و کاملی به این پرسش بدهیم.

به گزارش کالاسودا به نقل از پدال، کانال یوتیوب Tyre Review شانس بازدید از مرکز تست جهانی در شمال فنلاند را داشته، جایی که این کلیپ 12 دقیقه‌ای تولید شده است. این کانال یوتیوبی تلاش کرده پاسخ این سؤال را بدهد: نقطه متقاطع دمایی برای لاستیک‌های تابستانی، چهارفصل و زمستانی چقدر است؟ در کل باید گفت صنعت لاستیک‌سازی از قانون به اصطلاح “هفت درجه” استفاده می‌کند که به دمای 7 درجه سلسیوس یا حدود 44.6 درجه فارنهایت اشاره دارد. آیا این همان دمایی است که لاستیک‌های زمستانی در بحث کشش بهتر از لاستیک‌های تابستانی عمل می‌کنند؟ بیایید بفهمیم.


این تست شامل ترمز گرفتن با لاستیک‌های تابستانی، چهارفصل، زمستانی و زمستانی نوردیک در شرایط جاده‌ای خشک و خیس و در دماهای صفر، 2، 6، 10 و 15 درجه سلسیوس بوده است. عملکرد تمامی لاستیک‌ها همچنین در برف و با استفاده از فولکس‌واگن گلف نسل هفتم که دارای لاستیک‌های 205/55 R16 بوده بررسی شده است.


اما بیایید نگاهی داشته باشیم به کمترین دماهای این تست در جاده‌ی خیس. معمولاً رانندگان در اوایل صبح با شرایط دمای 2 درجه سلسیوس و مسیرهای خیس روبرو خواهند شد بنابراین ما در کل این شرایط را مهم می‌دانیم. در این نقطه لاستیک‌های تابستانی به‌طور قابل‌توجهی بدتر از لاستیک‌های زمستانی عمل می‌کنند و تفاوت فاصله‌ی ترمز گیری در تست سرعت 80 تا صفرکیلومتر در ساعت بیش از 5 متر است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها