تسلا شماره یک در تولید خودروهای کم مصرف

0
57

خودروهای تسلا با تبدیل هر مایل {بر اساس مصرف انرژی الکتریکی} به گالن{واحد سوخت فسیلی} کم مصرف ترین بوده و پس از آن برند سوبارو ژاپن قرار دارد.

به گزارش کالاسودا و به نقل ازEPA، گزارش سالانه ترندهای سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا {EPA} مربوط به ۲۰۲۲ نشان می‌دهد کمترین میزان آلایندگی خودروهای جدید در دنیای واقعی معادل ۳۴۷ گرم در مایل است.

بر این اساس خودروهای الکتریکی تسلا معادل ۱۲۳.۹ مایل بر گالن در رتبه اول قرار گرفته و سپس سوبارو ژاپن با ۲۸.۸ مایل بر گالن دوم و خودروهای کیا با ۲۸.۷ مایل بر گالن سوم شدند.

سپس برندها ۲۷ به پایین قرار گرفتند.

جدول زیر به طور کامل میزان مصرف سوخت خودروها از برندهای مختلف را به ازای مایل نشان می‌دهد.

سازمان EPA می‌گوید علی‌رغم گرایش مصرف‌کنندگان به سمت خودروهای بزرگ‌تر و سنگین‌تر با اسب‌بخار بیشتر در چند سال گذشته، اکثر سازندگان موفق شدند مصرف سوخت خودروهای ساخت خود را بهبود بخشند و از این رو ردپای انتشار کلی کربن را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

همچنین در مقایسه با مدل‌هایی که در سال ۲۰۰۴ عرضه شدند، خودروهای جدید اکنون به طور متوسط ۳۲ درصد سوخت کمتری مصرف می‌کنند که منجر به میانگین جهانی ۲۶.۴ مایل بر گالن می‌شود که EPA تخمین می‌زند رقم نهایی سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

برندهای آلمانی مانند بی ام دبلیو یا مرسدس بنز در رتبه‌های بعدی قرار دارند، در حالی که فولکس واگن و مزدا بدترین تغییر عملکرد سال به سال را دارند، زیرا هر دو میانگین مصرف سوخت ناوگان خود و انتشار CO2 خود را به نسبت، افزایش داده‌اند. بهترین عملکردها مربوط به تویوتا و کیا است که با افزایش راندمان سوخت تا ۲۰ درصد، میزان آلایندگی ناوگان خود را به طور قابل توجهی کاهش داده‌اند.

نیازی به گفتن نیست که برخی از تغییرات مثبت به دلیل تغییر رویه به سمت خودروهای هیبریدی و خالص الکتریکی است که بیش از آن اولویت را برای SUVهای بزرگتر به جای سدان که مدت هاست ترند بوده‌اند را جبران می‌کند.

با این حال، EPA خاطرنشان می‌کند وسایل نقلیه در حال حاضر سنگین‌تر،{ به طور متوسط 4289 پوند} بزرگتر و با بیشترین مقدار اسب بخار شده‌اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها