تصمیم بی رحمانه FTC ؛ سنگین ترین جریمه تاریخ برای فیسبوک در راه است!!

0
269
تصمیم بی رحمانه FTC ؛ سنگین ترین جریمه تاریخ برای فیسبوک در راه است!!

به تازگی خبری جالب در مورد کمیته تجارت فدرال یا همان FTC منتشر شده که نشان می دهد سنگین ترین جریمه تاریخ به زودی برای فیسبوک صادر می شود.

سنگین ترین جریمه تاریخ برای فیسبوک

سال 2018 اصلا سال خوبی برای فیسبوک در زمینه روابط عمومی نبود. مسائل بسیاری در مورد سو استفاده از حساب و اطلاعات کاربران منتشر شد. شاید مهم ترین آنها رسوایی کمبریج آنالیتیکال بود که باعث شد اطلاعات 85 میلیون کاربر مورد سو استفاده قرار بگیرد. بر این اساس FTC پرونده را به خوبی بررسی کرده و در این زمینه فیسبوک را خطاکار شناسایی کرده است و قصد دارد سنگین ترین جریمه تاریخ را برای فیسبوک صادر کند.

سنگین ترین جریمه تا الان برای چه شرکتی است؟

تا به حال سنگین ترین جریمه تاریخ برای شرکت گوگل بوده که به دلیل عدم ارتقای بخش امنیتی و حریم شخصی کاربر حدود 22.5 میلیون دلار جریمه شد. حالا گزارش ها حاکی از آن است که FTC قصد دارد تا شرکت فیسبوک را بالاتر از این اعداد جریمه کند.

داستان کمبریج آنالیتیکال

قضیه کمبریج آنالیتیکال کاملا پیچیده است و جالب اینکه هنوز که هنوزه این مساله به طور کامل حل نشده است اما تا بدین جا می توانیم بگوییم که پروفسوری به نام الکساندر کوگان با ارائه بازی پرسش و پاسخی در فیسبوک به جمع آوری اطلاعات از کاربران می پردازد و بعد از این کار این اطلاعات را به کمبریج آنالیتیکال می فروشد. در زمان انتخابات آمریکا هم این اطلاعات بدست کمپین ترامپ می رسد و او به خوبی از آنها استفاده می کند.

تحقیقات FTC

بعد از این مسائل بود که FTC تصمیم گرفت تا به قضیه ورود کند. فیسبوک که در زمینه مشکلات اطلاعات کاربران سابقه دار بود ، بعد از این اتفاق متهم شناخته شد.سنگین ترین جریمه تاریخ برای فیسبوک

بازهم سرقت اطلاعات از فیسبوک

بعد از این اتفاق فیسبوک باز هم خبرساز شد و بر اساس یک باگ موجود در سیستم فیسبوک اطلاعات خیلی از کاربران به سرقت رفت. اطلاعاتی مانند جنس ، سن ، نام کاربری ، ایمیل ، دین ، محل زندگی ، جستجوهای اخیر و تاریخ تولد ، تحصیلات ، شغل ، تگ ها ، دوستان و آشنایان ، دستگاه هایی که کاربر از طریق آن به فیسبوک متصل شده و خیلی موارد دیگر….

سنگین ترین جریمه برای فیسبوک

بیشترین جریمه پرداخت شده از سوی فیسبوک به دلیل نقض مسائل امنیتی بوده و این عدد حدودا 640 هزار دلار تعیین شد. در حالی که فیسبوک خود را آماده اعتراضه به جریمه می کند ، FTC تصمیم دارد از سنگین ترین جریمه تاریخ رونمایی کند. هنوز این عدد مشخص نیست ولی قطعا عددی نخواهد بود که این شرکت نتواند آن را پرداخت کند. اگر اشتباه نگوییم میزان درآمدزایی شرکت فیسبوک در سه ماهه سوم سال 2018 حدود 5.1 میلیارد دلار بوده است. به هر حال باید دید که در نهایت FTC چه تصمیمی در مورد شرکت فیسبوک خواهد گرفت و جریمه این شرکت چه مقدار خواهد بود.

نظر شما در مورد جریمه FTC برای شرکت فیسبوک چیست؟ آیا شما هم از این جریمه حمایت می کنید؟

منتظر نظرات شما دوستان در بخش کامنت ها هستیم.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها