تصویب سخت‌گیرانه‌ترین قوانین علیه فناوری تشخیص چهره در پورتلند آمریکا

0
31

شهر پورتلند در ایالت اورگان سختگیرانه‌ترین ممنوعیت‌های استفاده از فناوری تشخیص چهره را تصویب کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، طبق این مصوبه، استفاده از فناوری تشخیص چهره نه تنها توسط سازمان‌های دولتی، بلکه توسط مشاغل خصوصی، غیرقانونی است.

شورای شهر پورتلند در روز چهارشنبه با تصویب ممنوعیت استفاده از این فناوری در مشاغل خصوصی و همچنین آژانس‌های دولتی در شهر اورگان، شدیدترین ممنوعیت‌ها در ایالات متحده را تصویب کرد.

ممنوعیت تشخیص چهره در پورتلند اولین مورد نیست، اما سخت‌ترین نوع آن است. اگرچه شهرهایی مانند سانفرانسیسکو، بوستون و اوکلند، کالیفرنیا، قوانینی را تصویب کرده‌اند که سازمان‌های دولتی را از استفاده از فناوری تشخیص چهره منع می‌کند، اما این اقدام پورتلند استفاده از این فناوری را برای مشاغل تجاری نیز منع کرده است.

این لایحه به اتفاق آرا تصویب شده و این ممنوعیت از ژانویه 2021 اجرایی می‌شود.

این ممنوعیت بدان معناست که همراه با ممنوعیت استفاده از فناوری شناسایی چهره توسط مأموران پلیس برای شناسایی مظنونان احتمالی، فروشگاه‌ها و مشاغل نیز نمی‌توانند از این فناوری استفاده کنند. این ممنوعیت همچنین در فرودگاه‌ها نیز اعمال خواهد شد.

ممنوعیت تجاری فناوری تشخیص چهره نشان دهنده حرکتی گسترده‌تر برای غیرقانونی دانستن این فناوری است. شرکت‌های بزرگی مانند آمازون و مایکروسافت استفاده‌ی پلیس از این فناوری را ممنوع کرده بودند؛ اما استفاده از فناوری و دستگاه‌های آن‌ها برای مشاغل تجاری بلامانع بود.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها