تصویب لایحه‌ی محدودیت فناوری تشخیص چهره توسط واشنگتن

0
84

ایالت واشنگتن مقررات قوی‌تری برای فناوری تشخیص چهره تصویب می‌کند. این لایحه یكی از اولین و جامع‌ترین قوانینی است كه می‌تواند فناوری تشخیص چهره را تنظیم و محدود كند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، مقامات واشنگتن مجموعه‌ای از مقررات قوی‌تری برای تشخیص چهره در این کشور تصویب کرده‌اند. اعضای مجلس نمایندگان ایالتی و سنا در مورد قوانینی که برای تنظیم و استفاده از تشخیص چهره طراحی شده‌اند به مصالحه نهایی رسیده‌اند و این یک پیشرفت فرخنده برای طرفداران حریم خصوصی در سراسر کشور است.

مجلس و سنا در ابتدا نتوانستند درباره زبان مورد استفاده در لایحه‌ی Senate Bill 6280 یا همان SB 6280 (محدود کردن فناوری تشخیص چهره ) به توافق برسند. اما، پس از یک سری مذاکرات، آن‌ها قادر به تصمیم گیری درباره نسخه نهایی این لایحه شدند، که قانونگذاران می گویند “یکی از اولین و جامع‌ترین قوانین برای تنظیم فناوری تشخیص چهره در کشور است. ”

براساس این لایحه، فن آوری های تشخیص چهره باید بر اساس انصاف و صحت آزمایش شوند، زیرا ثابت شده است که این سیستم‌های تشخیص چهره نسبت به زنان و افراد رنگین پوست تعصب نشان می‌دهند. سازمان‌های اجرای قانون باید حكم دادگاه یا حكم قانونی را برای استفاده از آنها به دست بیاورند، و ایالت واشنگتن برای تعیین چگونگی استفاده از آژانس‌های عمومی و استفاده از فناوری‌های تشخیص چهره باید یك دستورالعمل ارائه دهند.

یکی از حامیان این لایحه، در بیانیه‌ای گفت:

“توافق ما به دست آوردن یک سازش معقولانه است. من اطمینان دارم که این لایحه اکنون محافظت کافی و آسیب کمتری برای این فناوری نوظهور ایجاد می‌کند. این لایحه قوانین کاملی برای نحوه استفاده از فناوری تشخیص چهره ارائه می دهد و اطمینان دارد که هرگونه استفاده از این فناوری توسط دولت از نظر صحت، ضرورت و انصاف کاملاً بررسی شده است. ”

اکنون که مجلس و سنا لایحه اصلاح شده را تصویب کرده‌اند، تنها چیزی که باید صورت بگیرد امضای فرماندار است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها