تعرفه سنگین کاخ سفید برای کالای تکنولوژی چینی

0
1434

کالاسودا – گزارش ها نشان میدهد که کاخ سفید در تلاش برای  وضع تعرفه سنگین ۶۰ میلیارد دلاری برای محصولات مرتبط با فناوری ساخت کشور چین است.

کاخ سفید در نظر دارد قوانین سختگیرانه ای را علیه کالاهای وارداتی چینی در کشور خود وضع کند. گزارش جدیدی که از رویترز منتشر شده است، نشان میدهد که دولت ترامپ به دنبال وضع تعرفه های سنگین ۶۰ میلیارد دلاری برای ورود کالاهای چینی است.

در حالی که تعرفه های جدید تا حد زیادی کالاهای تکنولوژی را هدف قرار داده اند، تنها محدود به تجهیزات فناوری و ارتباطی نمیشوند. این تعرفه ها شامل اقلامی همانند همانند اسباب بازی و مبلمان نیز میشود. لیست این محصولات در هفته های آینده رسما اعلام خواهد شد و انتظار میرود که بیش از ۱۰۰ محصول چینی را شامل شود.

 پیش از این کاخ سفید پیشنهاد تعرفه ۳۰ میلیارد دلاری را برای کالاهای چینی رد کرده بود و خواستار تعرفه سنگین تری برای آن بود.

به طور خاص این تعرفه ها در محصولات تکنولوژیک، سرقت حق امتیاز معنوی را هدف قرار داده است، مسئله ای که مدتها ارتباط میان چین و ایالت متحده را تحت الشعاع خود قرار داده بود.

بر اساس گزارش رویترز، چین در حال حاضر ۳۷۵ میلیارد دلار مازاد تجاری با امریکا دارد، این رقمی است که دولت فعلی امریکا در پی کاهش ان است و اعمال این تعرفه ها را یکی از راههای کمک به صادرکنندگان امریکایی میداند. برای مثال کشاورزان آمریکایی به بازار چین به عنوان یک بازار بالقوه برای فروش محصولاتی مانند سویا، پورک و … متکی هستند.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید