تعرفه ۷ سنتی برق برای استخراج بیت کوین

0
209

در صورت موافقت دولت، تعرفه برق برای استخراج بیت کوین به ۷ سنت می رسد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، دولت در حال طراحی روشی به منظور ارائه برق با قیمت مناسب به استخراج کنندگان بیت کوین است و دستگاه های مختلف پیشنهادهایی به دولت در این رابطه ارائه داده اند.

در این خصوص، سندیکای برق نیز به دولت پیشنهادتعرفه ۷ سنتی برق برای استخراج بیت کوین داده که تعرفه ۷ سنتی برای استخراج کنندگان بیت کوین در نظر بگیرد.

این در حالی است که بخش های مختلف دولت از صنعت ماینینگ استقبال کرده و آن را فرصتی برای کشور می دانند. در این زمینه وزارت امور خارجه نیز از این صنعت حمایت کرده و آنرا فرصتی برای دور زدن تحریم ها تلقی کرده است.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به دنبال طرحی برای قانونی سازی این صنعت در ایران است و تلاش دارد به استخراج کنندگان بیت کوین پروانه ارائه دهد.

اما در این میان وزارت نیرو ضمن تائید فرصت مناسبی که این صنعت برای اقتصاد کشور ایجاد می کند او معتقد است که نباید برق یارانه‌ای و دولتی در اختیار استخراج کنندگان ارزهای رمز دار قرار بگیرد.

البته فعالان صنعت ماینینگ و استخراج کنندگان بیت کوین در ایران چندی پیش ضمن رد استفاده از برق یارانه ای و دولتی اعلام کردند ماینر ها را در ساعات پیک مصرف برق یعنی بعد از ظهر خاموش می کنند تا آسیبی به صنعت برق کشور وارد نشود و خاموشی ایجاد نشود.

گفتنی است شرکت توانیر از سه هفته گذشته برق واحد های تولید کننده بیت کوین را قطع کرد تا به صورت قانونی راه حلی به منظور پرداخت هزینه مناسب برق از سوی این واحدها از طرف دولت اندیشیده شود. اگرچه بعد از مدتی برق این صنایع وصل شد اما قرار است راه حلی در این خصوص به نتیجه برسد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها