تعطیلی شبکه های اجتماعی در صورت وقوع جنگ

0
229
تعطیلی شبکه های اجتماعی در صورت وقوع جنگ

سردار جلالی گفت: اگر روزی در ایران جنگ صورت بگیرد، شبکه های اجتماعی از دسترس خارج خواهند شد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اگر تهاجمی علیه ایران صورت بگیرد، یکی از راه ها این است که استفاده از تجربه ارزشمند دفاع مقدس در اداره مردم در شرایط بحران است که  می‌تواند جریان هدایت افکار عمومی توسط امریکا مبتنی بر شبکه های اجتماعی را از دست دشمن خارج نماید.

این در حالی است که شبکه های اجتماعی در ایران کاربران فعال بسیار زیادی دارند. شبکه های مورد توجه کاربران شبکه هایی هستند که سرور و پایه آن ها در خارج از کشور قرار دارد. اینستاگرام، تلگرام و واتس اپ از جمله شبکه های اجتماعی مورد استقبال ایرانی ها هستند.

به منظور مقابله با ایجاد انحراف در افکار عمومی از سوی دشمن و از طریق این شبکه های اجتماعی از دو سال گذشته تلگرام در ایران فیلتر شده اما همچنان این اپلیکیشن از طریق فیلتر شکن مورد استفاده ایرانی ها قرار می گیرد.

تلاش ها به منظور جایگزینی پیامرسان های داخلی مانند آی گپ، سروش، بله و ایتا به جای تلگرام آنچنان موفق نبوده و هنوز تلگرام از برترین شبکه های اجتماعی مورد استفاده ایرانیان محسوب می شود.

یادآور می شود، شبکه اجتماعی فیس بوک که از جمله پرکاربردترین شبکه های اجتماعی در جهان است نیز پس از تهدیدات امنیتی صورت گرفته در کشور در سال ۱۳۸۸ در ایران فیلتر شد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها