دانلود ها

تعلل دستگاه قضا در ثبت اطلاعات سامانه حقوق و مزایا

قوه قضائیه که مسئول اصلی بررسی دارایی های مسئولان شده حالا گویی از ثبت اطلاعات کارمندان خود در سامانه حقوق و مزایا سر باز زده است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، سامانه حقوق و مزایا سامانه ای است که نهادها باید اطلاعات در خصوص حقوق دریافتی کارکنان خود را در آن به ثبت برسانند. این سامانه اردیبهشت ماه 97 از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور راه اندازی شد و طبق ابلاغی که به دستگاه های مختلف صورت گرفت، باید کلیه پرداختی‌های کارکنان و مدیران در خرداد ماه در سامانه وارد می شد تا در دسترس مردم قرار گیرد.

اما حالا بعد از گذشت یک سال از خرداد 97 هنوز این سامانه تکمیل نشده و عده ای مشکل اصلی آن را متوجه سازمان اداری و استخدامی کشور می دانند. این در حالی است که رئیس این سازمان این اتهام را رد کرده و مقصر اصلی را نهادهایی مانند صدا و سیما و قوه قضائیه دانسته که از ثبت اطلاعات لازم در این سازمان سرباز می زنند.

در این رابطه، طبق اعلام جمشید انصاری دستگاه‌هایی که عمدتاً در قوای دیگر هستند، اطلاعات حقوق و مزایای مدیران خود را در این سامانه طراحی شده بارگذاری نکردند.

او گفته که «وقتی صراحتاً گفته می‌شود صدا و سیما و قوه قضائیه، اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای مدیران خود را در این سامانه بارگذاری نکرده‌اند، کسی به این دستگاه‌ها فشار وارد نمی‌کند. یا وقتی به اجرایی نشدن این قانون اشاره می‌شود، نامی از این دستگاه‌ها برده نمی‌شود. درعوض همواره از دولت سؤال می‌شود که چرا این سامانه راه‌اندازی نشده است.»

معاون رئیس جمهور افزوده که «اکنون حدود ۶۰ درصد کل کارکنان دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی اطلاعات خود را وارد کردند که به لحاظ تعداد کارکنان در همه قوا و سایر نهادها، اطلاعات حقوق بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از کارکنان ثبت شده است؛ بنابراین تنها بخش اندکی از این اطلاعات باقی مانده که انجام آن، مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها است.»

یادآور می شود، طبق ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه، دولت نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام تا امکان جمع‌آوری و شفاف‌سازی کلیه پرداخت‌های مورد نظر مکلف شد.

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

15 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

6 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش