تغییر تعرفه اینترنت پشت در رگولاتوری

0
153
تغییر تعرفه اینترنت پشت در رگولاتوری

شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنتی خواهان افزایش 40 درصدی تعرفه های خدماتی خود هستند اما رگولاتوری از آن ها خواسته تا برای این منظور مدارک ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، شرکت های ارایه دهنده اینترنت ثابت خواهان افزایش 40 درصدی قیمت خدمات خود هستند. این در حالی است که اپراتورهای تلفن همراه تعرفه خدمات اینترنتی خود را در سال گذشته با موافقت رگولاتوری و وزارت ارتباطات افزایش دادند.

حالا شرکت های اینترنت ثابت نیز خواهان همان حمایت از وزارت ارتباطات هستند. اما سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نگاه دیگری به این موضوع دارد. این سازمان نه در خواست شرکت های اینترنتی را رد کرده و نه با آن ها موافقت داشته بلکه معتقد است که این بحث باید کارشناسی شود.

در همین رابطه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تغییر تعرفه خدمات اینترنت را موضوعی کارشناسی دانست و گفت:  شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ثابت بایستی دلایل و مستندات خود را برای افزایش تعرفه خدمات به رگولاتوری ارائه کنند.

حسین فلاح جوشقانی به اظهارات برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ثابت درباره لزوم افزایش قیمت اینترنت اشاره کرد و افزود: موضوع افزایش تعرفه خدمات اینترنت باید از ابعاد مختلف بررسی شود.

وی از شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات خواست تا به جای طرح موضوع در رسانه‌ها دلایل و مستندات خود را به رگولاتوری ارائه کنند که خواسته آن ها مورد بررسی قرار گیرد.

او همچنین نگاه منفی در خصوص این مطلب نداشته و تاکید کرد که در صورت ارائه دلایل و مستندات محکم و کارشناسی شده، این موضوع در سازمان بررسی می شود.

جوشقانی یادآور شد: قطعاً این مستندات در تصمیم‌گیری کمسیون تنظیم مقررات ارتباطات مؤثر خواهد بود.

یادآور می شود، پیش از این سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نگاه منفی به افزایش قیمت تعرفه های اینترنت نداشته و  تنها وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با کم فروشی این شرکت ها مقابله کرده است.

رگولاتوری چندی پیش اعلام کرد که شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنتی 5 درصد کم فروشی دارند و این مساله موجب شد تا تذکر جدی از سوی وزارت ارتباطات به این شرکت ها داده شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها