تفاوت‌های سامسونگ گلکسی Z Fold 2 و گلکسی Fold قدیمی

0
1093

در این مقاله به بررسی مشخصات گوشی تاشو سامسونگ گلکسی Z Fold 2 و گوشی نسل قبلی آن گلکسی Fold پرداختیم تا متوجه شویم چه تغییراتی در نسل دوم ایجاد شده  و تفاوت این دو دستگاه در چیست.

تفاوت‌های سامسونگ گلکسی Z Fold 2 و گلکسی فولد

طراحی ظریف‌تر گلکسی Z Fold 2

به گزارش کالاسودا و به نقل از pocket-lint، گلکسی Fold دارای طراحی به سبک کتاب و عمودی است. در صورت تا شدن، ابعاد آن 62.8 در 17.1 در 160.9 میلی متر است. یک دوربین سه گانه در قسمت پشت بدنه و یک دوربین دوگانه در قسمت جلویی وجود دارد. یک نمایشگر خارجی نیز در وسط قسمت جلو بدنه تعبیه شده است. در صورت باز شدن ابعاد 117.9 در 160.9 در 7.6 میلی متر شده و از جنس استیل ضد زنگ است و در دو رنگ Space Silver و Cosmos Black عرضه می‌شود.

Galaxy Z Fold 2 از طراحی مشابه است و در دو رنگ Bronze Mystic و Mystic Black عرضه می‌شود. اندازه‌های دقیق آن مشخص نیست اما از باریک‌تر از Fold 2 است و شکاف بین لولا و صفحه نمایش کاهش یافته است.

محفظه دوربین در قسمت پشتی Z Fold 2 مانند نوت 20 است و یک دوربین پانچ در قسمت جلویی و در سمت راست نمایشگر داخلی وجود دارد. صفحه نمایش خارجی نیز بسیار بزرگتر است.

صفحه نمایش

گلکسی فولد سامسونگ در زمان بازشدن، دارای صفحه نمایش 7.3 اینچی است و صفحه نمایش خارجی آن 4.6 اینچی است. نمایشگر اصلی AMOLED با رزولوشن 2152 در 1536 پیکسل و تراکم پیکسلی 362ppi تولید می‌شود. نمایشگر خارجی AMOLED دارای وضوح تصویر 1680 در 720 پیکسل و تراکم پیکسلی 399 است.

گلکسی Z Fold 2 با نمایشگر اصلی 7.6 اینچی و نرخ تازه سازی 120 هرتز ارائه خواهد شد. صفحه نمایش خارجی 6.23 اینچی است.

سخت افزار

Samsung Galaxy Fold پردازنده Qualcomm Snapdragon 855 و 12 گیگابایت رم را در خود جای داده است. 512 گیگابایت حافظه داخلی داشته و فاقد microSD است. در زیر بدنه‌ی آن دو باتری با ظرفیت ترکیبی 4380 میلی آمپر ساعتی در مدل LTE و 4235 میلی آمپر ساعتی در مدل 5G قرار گرفته است.

مشخصات Galaxy Z Fold 2 5G توسط سامسونگ هنوز تأیید نشده است.

Z Fold 2 یک گوشی 5G است و در حالی که سامسونگ هنوز ظرفیت باتری آن را تأیید نکرده است، شایعات حاکی از آن است که این دستگاه دارای ظرفیت ترکیبی 4365mAh است که کمی بیشتر از مدل 5G اصلی Fold است.

دوربین

Galaxy Fold با دوربین پشتی سه گانه شامل دوربین واید 16 مگاپیکسلی، دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی عرضه شده است.

دوربین جلو یک دوربین دوگانه است شامل دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی و یک دوربین عمق 8 مگاپیکسلی است. همچنین در صورت بسته شدن یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در قسمت جلوی دستگاه وجود دارد.

انتظار می‌رود که Galaxy Z Fold 2 دارای یک دوربین مشابه با Galaxy S20 باشد و از یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین 64 مگاپیکسلی با بزرگنمایی 30 برابر و دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی تشکیل شود.

نتیجه گیری

گلکسی Z Fold 2 سامسونگ طراحی مشابه اما بسیار بهتری نسبت به Galaxy Fold اصلی دارد، به همراه نمایشگر خارجی بزرگتر، حاشیه‌های کوچکتر و دوربین پانچ.

لولای آن نیز مجدد طراحی شده است که به لطف قابلیت‌های جدید کارایی بهتری دارد و در صورت بسته شدن دستگاه نیز باریک‌تر می‌شود.انتظار داریم سخت افزار داخلی Z Fold 2 به روز شده و دوربین بهتری نسبت به نسل قبل در آن به کار گرفته شود.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها