تفاوت میان هدفون و هدست چیست؟

0
1263

شاید برای بسیاری از کاربران این سوال پیش آمده است که تفاوت میان هدفون و هدست چیست؟ هنگامی که در مورد هدست صحبت می‌کنیم احتمالا انتظار یک میکروفون متصل به هدفون را داریم. درست است؟

دارا بودن میکروفون

به گزارش کالاسودا، وجود میکروفون این احتمالا یکی از بزرگترین اختلاف های میان این دو دستگاه است. اصطلاحا هدست همیشه دارای یک جفت هدفون متصل به میکروفون است. اما برخی هدفون‌های جدید کنونی نیز دارای هدفون‌ داخلی هستند که دیده نمی‌شود. با این حساب، دیگر چه تفاوت‌هایی در این دو دستگاه وجود دارد؟

کیفیت صدا

دومین تفاوت میان این دو اغلب کیفیت صداست، به طوری که معمولا کیفیت هدفون ها از هدست بهتر است. بله درست است که هدست های قوی نیز در بازار وجود دارند، اما با مقایسه هدست با ارزان ترین هدفون‌های موجود در بازار نیز متوجه اختلاف فاحش کیفیت صدا می شود. هدفون ها تنها روی یک عملکرد اصلی تمرکز می کنند و آن کیفیت عالی صداست.

ما نمی گوییم که کیفیت صدای هدست بد است، اما اگر می خواهید حین گیم تجربه صدای بهتری داشته باشید از هدفون اختصاصی کمک بگیرید. هدست هایی مانند Hyper x Cloud یا حتی Razer Kraken نیز دارای صداهای خوبی هستند، اما هنوزم نسبت به ارزان‌ترین هدفون‌های موجود در بازار عملکرد بالایی در صدا ندارند.

راحتی

سومین تفاوت فاکتور راحتی کاربر است. اگر بخواهیم راحتی کاربر را در نظر بگیریم باید گفت که هدست با دارا بودن میکروفون نیاز کاربر به میکروفون را کاهش می دهد. برخی از این میکروفون ها روی هدفون ثابت می شوند و همیشه جلوی دهان او قرار ندارند و دست و پایش را نمی گیرند. این میکروفون ها قابل جابجایی هستند و اگر برای صحبت کردن می خواهید از آنها استفاده کنید خرید هدست معقولانه تر است.

برخی هدفون ها نیز جایگاهی دارند که می توان میکروفون به آنها متصل کرد، این هدفون ها نیز انتخاب مناسبی محسوب می شود. یک هدفون با میکروفون جدا شونده می‌تواند بهترین انتخاب برای شما از نظر راحتی باشد.

قیمت در مقابل عملکرد

مقایسه هدفون و هدست از نظر قیمت و عملکرد بسیار سخت است. هدست های گیمینگ ویژگی‌هایی دارند که اغلب هدفون ها ندارند، آنها یک میکروفون متصل به خود دارند. اگر فردی هستید که دوست ندارید میزان زیادی سیم از سر و صورت شما آویزان باشد، تا دائما در حال حرکت هستید، می توانید یکی از این هدست ها بخرید.

خرید یک هدفون خوب به همراه یک میکروفون مستقل با قیمت کمتر از 50 دلار غیر ممکن نیست اما دشوار است. هدفون های خوب زیادی برای بازی های زیر 50 دلار وجود دارد که می تواند با یک میکروفون 10 دلار ارزان قیمت جفت شود اما در نهایت همان قیمتی می شود که می توانید با آن یک هدست بخرید.

همه این موارد به ترجیحات شخصی شما برمی گردد و جای نگرانی ندارد. تنها اگر می خواهید به مطلوب ترین کیفیت صدای ممکن برسید، مطمئنا یک هدفون انتخاب مناسبی برای خوره های موسیقی است که می توانند بعدا یک میکروفون مستقل هم برای آن بخرند.

جمع بندی

همانطور که در بالا گفته شد، هدست و هدفون دو قطعه سخت افزاری مختلف هستند که اغلب به جای هم اشتباه گرفته می شوند. دانستن تفاوت آنها به شما کمک می کند که در هنگام خرید آگاه تر باشید. اگر فکر می کنید که نیاز به یک هدست خوب برای بازی دارید و یا تنها می خواهید موسیقی گوش کنید و به هدفون نیاز دارید، خوب است که در این مورد بررسی های لازم را انجام دهید و بر اساس نیاز خود خرید کنید.

هدفون‌های بی سیم زیادی در بازار وجود دارد که می‌توانید نگاهی به آنها بیاندازید. در این دو مقاله بهترین هدفون های بی سیم 2019 که ارزش خرید دارند و معرفی بهترین هدفون های وایرلس + مشخصات و قابلیت ها را بررسی کرده ایم.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها