تلاش استارتاپ Logseq برای ذخیره داده‌ مانند مغز انسان

0
125

دانش و داده قدرتمند هستند؛ اما به صورت مخازن پراکنده و تکه تکه در دسترس‌اند و این چیزی است که استارتاپ نوپای Logseq با یک پایگاه دانش منبع باز متمرکز بر حریم خصوصی قصد دارد آن را حل کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، این استارتاپ به افراد و شرکت‌ها کمک می‌کند تا تمام یادداشت‌های متفاوت، تحقیقات، PDF و موارد دیگر را در یک سیستم به هم پیوسته برای ذخیره و بازیابی اطلاعات ترکیب کنند.

Logseq با پشتیبانی از زبان‌های نشانه‌گذاری مانند Markdown و Emacs’ Org-mode، Logseq به کاربران این امکان را می‌دهد تا وظایف را ایجاد کرده، یادداشت‌ها یا فهرست‌های کاری را مدیریت و ذخیره کنند؛ صفحات را جاسازی کرده، پی‌دی‌اف‌ها را حاشیه‌نویسی کنند و لینک‌هایی برای تمام اطلاعات موجود در داخل متن ایجاد کنند.

استارتاپ Logseq در حال ورود به فضایی با رقبایی مانند Roam، Obsidian، Foam و Athens است، اگرچه در واقعیت به دنبال جایگزینی برای سیستم‌های مدیریت دانش قدیمی است.

در واقع، Logseq از نظر مفهومی بیشتر شبیه به یک ویکی جهانی است که داده‌ها را «مانند مغز انسان» ذخیره می‌کند.

همچنین از تجسم‌های مبتنی بر پایگاه داده گراف پشتیبانی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد وظایف فرعی خاص و ارتباط آن‌ها را بر روی یک نمودار نشان دهند.

Logseq امروز فاش کرد که 4.1 میلیون دلار سرمایه اولیه را از تعداد زیادی از حامیان، از جمله مدیران و بنیانگذاران شرکت‌هایی مانند Stripe، Shopify و Quora جمع آوری کرده است.

Logseq اذعان کرده کاربران می‌توانند از طریق یک برنامه دسکتاپ یا برنامه اصلی iPad / iOS به آن دسترسی داشته باشند.

Logseq یک پروژه جامعه محور است به این معنی است که مشارکت کنندگان در سراسر جهان می‌توانند ویژگی‌های مخصوص خود را اضافه کنند. تا به امروز جامعه Logseq بیش از 80 افزونه برای پشتیبانی از ادغام تقویم‌ها، برنامه‌های پردازش زبان طبیعی (NLP) و حتی Readwise ایجاد کرده است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها