تلاش ایلان ماسک برای ارسال ماشین به مریخ

0
1420
تلاش ایلان ماسک برای ارسال ماشین به مریخ|کالاسودا

تلاش ایلان ماسک برای ارسال ماشین به مریخ|کالاسوداکالاسودا_برخی خبرهای غیررسمی منتسب به نزدیکان ایلان ماسک حکایت از آن دارند که احتمالا به زودی شاهد ارسال ماشین به مریخ خواهیم بود.

شاید برای بسیاری از ما عجیب باشد که به جای پرواز سفینه ها به فضا شاهد  پرواز ماشین ها به فضا باشیم . اما به نظر می رسد این موضوع برای ایلان ماسک چندان عجیب نیست .

او به طور ضمنی تایید کرده که قصد دارد مدل خودروی  Tesla Roadster خود را به مریخ برساند. موضوعی که احتمالا در سال آینده میلادی محقق خواهد شد .

اما در این میان یک سوال بزرگ مطرح است.آیا موانع و قوانین فدرال این اجازه را به ایلان ماسک خواهند داد که چنین کاری را انجام دهد ؟

پاسخ نخست به موانع مرتبط با محیط زیست مرتبط است . درواقع این بسیار آسیب زا و مخالف با حفظ محیط زیست خواهد بود . تصور کنید یک ماشین در جو خارج از اتمسفر پرواز کند و آلودگی هایی را به سمت سیاره های مختلف بفرستد.

جالب است بدانید ناسا با همکاری سازمان جهانی حفاظت از محیط زیست حدود نیم قرن پیش قوانینی را در این حوزه تصویب کرده است . قوانینی که کشورها را متعهد می کند هیچ نوع فعالیت مخربی را در فضای خارج از کره زمین ترتیب ندهند .

اما  موضوع دوم به ماهیت کارخانه تسلا مرتبط است . تسلا یک کارخانه با ماهیت خودروسازی است و اساسا Tesla Roadsterمجوزهای فنی لازم را برای ورود به فضا ندارد .

در نهایت این که حتی اگر ماهواره ای مثل  SpaceX واقعا میزبان خودروی ایلان ماسک می شد ، باز هم این خودرو توان لازم فنی برای قرار گرفتن در برابر تحولات جوی را نداشت . این بسیار مهم است که دقت کنیم تمامی سفینه ها و ماهواره های فضا پیما به شکلی طراحی شده اند که دمای محیط  یا تغییرات فیزیکی را تاب بیاورند . که این موضوع شامل خودروی تسلا نمی شود .

بریان  ویدن ، کارشناس فضایی و مدیر برنامه ریزی برای بنیاد امن جهانی در این خصوص می گوید ؛  “یکی از چالش های بزرگ این است که چگونه دولت ها در برابر خلاقیت ها و نو آوری های برخی شرکت ها مقاومت می کنند و از سوی دیگر تلاش دارند به نقض قوانین بین المللی پایبند باشند. برخی خلاقیت ها در دنیای واقعی چندان عملی به نظر نمی رسند . “

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها