تلاش برای اسلامی سازی فضای مجازی

0
220

شورای عالی فضای مجازی از نخبگان خواسته که باحضور بیشتر در این فضا، مقدمات اسلامی سازی و فرهنگ سازی در دنیای مجازی را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، «امیر خوراکیان» گفت: فضای مجازی و رسانه‌های نوین مباحث جدیدی هستند که با توجه به خاستگاه و مبانی غربی آنها کشور نیاز دارد تا نخبگان، دانشجویان و فعالان این حوزه برای تبیین مبانی نظری و علمی بر پایه اسلام و فرهنگ ایرانی در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشند.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی افزود: سرعت تحولات در حوزه فضای مجازی بسیار زیاد است بر این اساس ما نیازمند کار نظری و علمی و فعالیت بیشتر چهره‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در کشور هستیم.

وی با اشاره به این که با اتکا به ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی می‌توان یک حرکت علمی ارزشمند را در کشور سامان داد، تاکید کرد: اولویت اصلی، بهره برداری علمی و راه اندازی یک جریان پژوهشی در کشور در حوزه فضای مجازی و به خصوص در موضوع رسانه‌های نوین است. همچنین حوزه‌های اقتصاد با توجه به شرایط کنونی و اهمیت آن در کشور، تأثیر مهمی بر فضای مجازی و رسانه‌های نوین دارند.

خوراکیان افزود: فضای مجازی و رسانه‌های نوین در ترویج محصولات داخلی و تقویت تولید ملی و همچنین صادرات و شناسایی مخاطبان آن نقش مؤثری دارد و ما در عصر فضای مجازی با تحولات جدید در حوزه‌های بانکداری، تعاملات مالی، مباحث حقوقی و ایجاد شغل‌های نوین روبرو هستیم.

یادآور می شود، شورای عالی فضای مجازی 6 سال گذشته به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی در این فضا و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی در دنیای مجازی تشکیل شده و تا کنون نیز مصوبات بسیاری در فیلتر کردن برخی از نرم افزارها و وبسایت هایی داشته که دسترسی به آن ها را برای شهروندان ایرانی غیر مجاز تلقی کرده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها