تلاش تسلا برای شکست دادن پورشه و فراری

0
440
تلاش تسلا برای شکست دادن پورشه و فراری|کالاسودا

تلاش تسلا برای شکست دادن پورشه و فراری|کالاسوداکالاسودا_شب گذشته در جریان نمایشگاه Master Plan Musk ، تسلا با رونمایی از جدیدترین خودروی خود به مخاطبان شوک داد.

بر اساس خبرهای تکمیلی قرار است تسلا خودروی خود را با سرعتی باور نکردنی روانه مسیر سرعت کرده و حتی پورشه و فراری(که به سرعت معروف هستند )پشت سر بگذارد.

 

ایلان ماسک در جربان مراسم دیشب گفت ؛ ما به دنبال نوآوری هستیم، نه عملکردهای تکراری ، بر همین اساس هم هست که در پروژه های ما تکرار جایگاهی ندارد .

ماسک در بخش دیگری از سخنان خود گفت؛ به زودی متوجه خواهید شد که رفتارهای حرفه ای تسلا بی شباهت به عملکرد جادوگران کهنه کار نیست .

بسیاری از ناظران دنیای خودرو معتقدند تاکید ایلان ماسک بر سرعت ، برای طعنه زدن به دو شرکت مشهور فراری و پورشه و البته با هدف پشت سر گذاشتن این 2 است .

ایلان ماسک گفت خودروی الکتریکی جدید شرکتش می توان سرعت صفر تا 100 را در 4.2 ثانیه پر کند . شرکت تسلا مدعی است به زودی سرعت جت را نیز پشت سر خواهد گذاشت و مخاطبان عاشق سرعت را شیفته محصولات جدید خواهد کرد.

اما این آمارها در کنار خیره کننده بودن، رکورددار هم هستند برای مثال؛ سخنگوی تسلا در بخشی از سخنانش که بالاتر از 250 مایل در ساعت سرعت ثبت خواهد کرد . این رقم در مقایسه با رکورددار قبلی بی نظیر است .

خودروی Agera Rsکه توسط  شرکت سوئدی Koenigseggتولید شده، رکورددار پیشین نرخ سرعت در جهان است که با رقم  277.9 مایل در ساعت به این جایگاه رسیده است .

 

ماسک در توضیح محصول جدید تسلا گفت ؛  گفت ؛ این خودرو دارای بسته باتری 200 کیلو واتی با محدوده عملکرد 620 مایل سرعت است که با هر بار شارژ به بیش از از 1000 کیلومتر می رسد .

اگر این ادعا درست باشد ، ماسک می تواند  یک رکورد دیگر (رکورد باتری) را نیز بشکند . رکوردی که نشان می دهد رانندگی از لس آنجلس تا سانفرانسیکو و بازگشت این مسیر تا چه حد جذاب است (بدون نیاز به شارژ مجدد ).

 

این خودروی شگفت انگیز  دارای سه موتور (یکی در جلو و دو تا  در عقب)، است که گشتاور لازم برای حرکت چرخ ها و کنترل فرمان را فراهم می کند.

ماسک در بخشی از سخنرانی خود گفت: “هدف  ما از تولید این خودرو به عقب راندن خودروهای بنزینی ،حفظ محیط زیست و افزایش امنیت در رانندگی است .

بر اساس سخنان ماسک انتظار می رود ؛ تولید تا اواخر سال 2020  ، تسلا از وضعیت سنتی خود فاصله گرفته و سرعت تولیدات خود را تا 2 برابر افزایش دهد .

بنابراین شما می توانید یکی  از خودروهای جدید این شرکت را با 50،000 دلار به قیمت پایه 200،000 دلار رزرو کنید .

نظر شما چیست ؟آیا ایده خودروهای جدید و الکترونیک جذاب تر از خودروهای دیزلی و بنزینی است و آیا کشور ما آمادگی لازم برای ورود خودروهای الکتریکی را دارد ؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها