هواوی

تلاش‌های پی در پی هواوی برای پیشروی در بازار 5جی اروپا

کمپانی هوآوی بیشتر از همیشه درصدد متقاعد کردن اروپایی‌ها برای همکاری با این شرکت است.

به گزارش کالاسودا و نقل از ZDNET، رایان دینگ، بسیاری از اپراتور‌ها در اروپا، از نظر موقعیتی و دسترسی با محدودیت‌های مختلفی روبرو هستند.

دینگ همچنین اضافه می‌کند که این کمپانی با رقابت سالم مشکلی ندارد، ولی به شرطی که رقبا از طریق محصولاتشان با این کمپانی رقابت کنند و نه از طریق زور سیاست.

هوآوی از محصولات 5G مختلفی برای زیرساخت‌های اروپایی رونمایی کرده است قادر به پاسخ‌گویی به نیاز‌های آن‌هاست.

به‌طور مثال، هوآوی برای حل مشکل کمبود فضا برای نصب آنتن‌ها، نسخه‌ی جدیدی از آنتن Blade AAU را معرفی کرده است که از شبکه‌های 2G، 3G، 4G و 5G پشتیبانی کرده و روی همه‌ی فرکانس‌های زیر 6 گیگاهرتز کار می‌کند.

هوآوی در راستای افزایش سرعت نصب زیرساخت‌های شبکه‌ی 5G، از یک نوع دکل جدید رونمایی کرد که تنها 25 کیلوگرم وزن دارد.

این در حالی است که دکل‌های استاندارد این صنعت چیزی در حدود 40 کیلوگرم وزن دارند.نصب کردن این دکل تنها در چند ساعت و توسط دو مهندس صورت می‌گیرد.

البته به گفته‌ی دینگ، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش رو، عدم یکپارچگی فرکانس‌های مورداستفاده توسط سرویس‌دهنده‌های اروپایی است. یکی از دلایل این عدم یکپارچگی، وجود اپراتور‌های مختلف در همه‌ی کشور‌های اروپایی است.

برای حل این مشکل، هوآوی از یک آنتن بزرگ‌تر رونمایی کرده است که از فرکانس‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند. اپراتور‌ها معمولاً با 200 مگاهرتز از طیف امواج رادیویی کار می‌کنند، درحالی‌که این آنتن از دو برابر این مقدار پشتیبانی می‌کند.

به گفته‌ی دینگ، درک کردن نیاز‌های کاربران یک عامل بسیار مهم است و پشتیبانی این آنتن از بازه‌ی 400 مگاهرتز هم این امکان را فراهم می‌کند. مخصوصاً در اروپا که اپراتور‌ها از طول‌موج‌های مختلف و غیر یکپارچه‌ای استفاده می‌کند.

موفقیت‌های اخیر هوآوی وقتی چشمگیر شدند که این شرکت موفق به دریافت یک سرمایه‌گذاری به مبلغ 20 میلیون دلار برای گسترش تکنولوژی 5G در انگلستان شد.

با توجه به مشکلات بزرگ هوآوی با دولت آمریکا در سال گذشته که تا الآن هم ادامه داشته است، چندان جای تعجبی ندارد که چرا هوآوی تا این حد به بازار اروپا و انگلستان علاقه نشان می‌دهد.

به نظر می‌رسد با تمام نگرانی‌ها و هشدار‌های ترامپ در مورد قطع کامل دسترسی هوآوی از شبکه‌ی 5G در سراسر دنیا، اروپا هم علاقه‌مند کار کردن با هوآوی باشد.

البته همکاری هوآوی برای تکمیل زیرساخت‌های 5G در اروپا با محدودیت‌هایی هم همراه است.

به‌طور مثال در زمان سخنرانی دینگ در لندن در مورد تکنولوژی 5G، دولت انگلستان یک بودجه به مبلغ 38.7 میلیون دلار برای توسعه‌ی تکنولوژی 5G در مناطق شهری را تصویب کرد که هوآوی حق شرکت در آن ندارد.

با وجود تمام فشار‌ها روی هوآوی، دینگ می‌گوید سال گذشته هوآوی به‌اندازه‌ی 18 ماه از رقبای خود جلوتر بوده است و پس از گذشت 12 ماه، این برتری کماکان پابرجاست.

البته این ادعای هوآوی در هفته‌ی گذشته، توسط دپارتمان اطلاعات آمریکا کاملاً رد شده است. گفته می‌شود شرکت‌هایی مثل نوکیا، اریکسون و سامسونگ کاملاً قدم‌به‌قدم با هوآوی درزمینه‌ی تکنولوژی 5G جلو می‌روند.

حتی مدیرعامل ارشد کمپانی اریکسون، اِستِلا مدلیاکات، طی یک کنفرانس در لندن در مورد این ادعای هوآوی اظهارنظر کرد.

به گفته‌ی مِدلیکات، این حرف هوآوی فقط یک شایعه بوده و کمپانی اریکسون درزمینه‌ی تکنولوژی، 18 ماه پشت سر هوآوی یا هیچ کمپانی دیگری نیست.

با ادامه‌ی نبرد بر سر تکنولوژی 5G، به نظر می‌رسد که اروپا اکنون حکم میدان نبرد هوآوی را دارد.

مطالب اخیر

همه چیز درباره خودرو برقی تسلا مدل ۲

خودرو برقی تسلا مدل ۲ پر مخاطب ترین خودروی برقی است که جهان تقریبا چیزی…

11 ساعت پیش

کشف دلیل اصلی التهاب روده توسط محققان انگلیسی

گروهی از محققان انگلیسی مدعی شدند با تجزیه و تحلیل ژنتیکی دلیل اصلی التهاب روده…

1 روز پیش

مبارزه اینتل با انویدیا و AMD در هوش مصنوعی

اینتل از فناوری تراشه جدیدی در نبرد با هوش مصنوعی انویدیا و AMD رونمایی کرد…

2 روز پیش

خاموشی نمایشگاه خودرو ژنو سوئیس بعد از ۱۱۹ سال

سازمان دهندگان اعلام کردند نمایشگاه خودرو ژنو سوئیس دیگر برگزار نخواهد شد. بدین ترتیب بعد…

7 روز پیش

با این ۱۰ کار عمر باتری گوشی اندرویدی را افزایش دهید

با انجام تنظیمات و انجام ۱۰ کار می‌توان عمر باتری گوشی‌های اندرویدی را افزایش داد.…

7 روز پیش

دوربین اصلی شیائومی ۱۵ چه ویژگی‌هایی دارد؟

جزییات جدیدی از دوربین اصلی شیائومی ۱۵ در فضای مجازی لو رفت. به گزارش کالاسودا،…

1 هفته پیش