تلاش Microsoft Teams برای رساندن تعداد کاربران خود به کاربران Zoom

0
220

مایکروسافت و سایرین تلاش دارند تا در عصر کروناویروس و دورکاری، سرویس چت ویدئویی خود را ارتقاء داده و به همین خاطر رقابت شدیدی را با اپ محبوب این روزها یعنی Zoom به راه انداخته‌اند.

به گزارش کالاسودا و نقل از The Verge، کمپانی مایکروسافت در تازه‌ترین خبر ادعا کرد که تعداد کاربران Microsoft Teams در ماه آوریل رشد 70 درصدی داشته است.

ماه گذشته این کمپانی از رسیدن تعداد کاربرانش به 44 میلیون کاربر در روز خبر داده بود اما ظاهرا این رقم در ماه آوریل به طرز غیر قابل باوری مجددا رشد کرده و اکنون به 75 میلیون در روز رسید.

مدیر عامل Microsoft، ساتیا نادلا از یک نکته‌ی جالب دیگر هم پرده برداری کرد و اینکه تعداد کاربران Microsoft Teams در ماه آوریل، در یک روز به 200 میلیون رسید.این رقم معادل رقم کاربران روزانه‌ی Zoom پیش از روبرو شدن با مشکلات امنیتی است.

البته Zoom هم ادعا‌های ضد و نقیضی برای دفاع از رکورد خود داشته است.

Zoom پیش از این ادعا کرده بود تعداد کاربران روزانه‌ی این سرویس به 300 میلیون در روز رسیده است.

اما در یکی دیگر از توییت‌های Zoom مشخص شده بود که این اپلیکیشن بیش از 300 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. کمپانی Zoom مدتی بعد توییت دوم را حذف کرده و به ادعای 300 میلیون کاربر روزانه بسنده کرد.

اینکه کدام یکی از ادعا‌های Zoom در مورد آمار کاربران خود حقیقت دارد، نکته ای بسیار مهم است.

زیرا این آمار نشان می‌دهد که Zoom تا چه حد در مورد کسب و کار خود صادق است.

با تمام این اوصاف، Zoom تا به حال تعداد دقیق و رسمی کاربران روزانه‌ی خود را منتشر نکرده است.

این موضوع نشان می‌دهد که Microsoft Teams به احتمال زیاد از آن چیزی که پیش‌بینی می‌شد، به رکورد Zoom نزدیک‌تر است.

Microsoft همچنین اعلام کرد که تعداد کاربران سرویس پولی Office 365 اکنون به بیش از 258 میلیون رسیده است.

با وجود دسترسی پیش‌فرض کاربران پولی این سرویس به Teams، تنها بخش کوچکی آنها از Teams برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند.

در صورتی که Microsoft قادر باشد کاربران Office 365 را به استفاده از Teams مجاب کند، می‌توان پیش‌بینی کرد که Teams در آینده‌ی نزدیک جایگزین Zoom شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها