دستیار تلویزیونهای هوشمند سامسونگ 2019 : گوگل اسیستنت یا بیکسبی؟

0
513
تلویزیون های سامسونگ

سامسونگ اعلام کرده است که دستیار صوتی گوگل یعنی گوگل اسیستنت را به تلویزیون هوشمند سال 2019 خود خواهد آورد.

پیش از این آمازون و گوگل موفق به ادغام دستیارهای دیجیتال شخصی خود یعنی الکسا و اسیستنت از همه محصولات مانند اسپیکرهای هوشمند، تلویزیون، لوازم خانگی، هدفون و دیگر محصولات شدند. از سوی دیگر سامسونگ دوست داشت که به نابسامانی انتخاب دستیار صوتی پایان دهد و حتی دستیار صوتی خود بیکسبی را در تلویزیون های جدید به کار گیرد و کاربران را شگفت زده کند. اما از آنجاییکه ادغام با تلویزیون های 2018 سامسونگ نسبتا محدود است، از بیکسبی تنها می توانید برای کنترل پخش ویدئو و نه برنامه های شخص ثالث استفاده کنید.

دستیار گوگل

گوگل اسیستنت جایگزین بیکسبی می شود؟

به همین دلیل به نظر می رسد که سامسونگ تصمیم گرفته تا از گوگل برای ادغام دستیار صوتی اش کمک بگیرد. در خط تولید تلویزیون های هوشمند 2019 سامسونگ از دستیار صوتی گوگل اسیستنت استفاده خواهد شد. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا گوگل این دستیار را به تلویزیون های هوشمند قدیمی تر سامسونگ هم خواهد برد یا خیر موجود نیست. اما از آنجایی که این شرکت کره جنوبی قبلا تصمیم به اضافه کردن بیکسبی به این مدلها کرده است، بعید است که اکنون گوگل اسیستنت را جایگزین آن کند.

امکانات بیشتر دستیار صوتی گوگل

پیش از این دیگر شرکت های تولیدکننده تلویزیون مانند TCL نیز از دستیار صوتی گوگل برای فرمان دادن کاربران استفاده کرده بودند و اکنون سامسونگ نیز به این جریان پیوسته است. سامسونگ پیش از این از دستیار بیکسبی استفاده کرده بود، اما به نظر می رسد که دستیار بیکسبی سامسونگ‌ در تلویزیون‌های هوشمند این شرکت امکان استفاده از نرم‌ افزار شخص ثالث ندارد؛ یعنی کارهای محدودی را می‌ تواند انجام دهد. درحالی‌ که محیط بازتر دستیار صوتی گوگل امکان اتصال به بلندگوهای وایرلس، استفاده از سایر اپلیکیشن ‌ها و کاربردهای دیگری دارد.

این تلویزیونها در چه تاریخی رونمایی می شوند؟

اعلانیه رسمی مرتبط با همکاری با گوگل همراه جزئیات آن به زودی طی ماه آینده منتشر خواهد شد و سامسونگ برنامه های خود را در مورد این خط تولید جدید و اطلاعات آن در خصوص تلویزیون های هوشمند 2019 خود در نمایشگاه الکترونیک مصرف کنندگان (CES) در لاس وگاس توصیف خواهد کرد. سامسونگ معمولا هر ساله در نمایشگاه سالانه مصرف کنندگان CES، تلویزیون های جدید خود را معرفی می کند. اکنون در آستانه آغاز این نمایشگاه، گزارش جدیدی حاکی از پشتیبانی تلویزیون هوشمند 2019 از دستیار گوگل اسیستنت است و احتمال دارد اولین باری باشد که سامسونگ از دستیاران صوتی شخص ثالث برای پلتفرم تلویزیون هوشمند خود استفاده می کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها