تلویزیونهای کوانتوم دات، مسئولیت سامسونگ در مقابل محیط زیست

0
384
تلویزیونهای کوانتوم دات، مسئولیت سامسونگ در مقابل محیط زیست|کالاسودا

تلویزیونهای کوانتوم دات، مسئولیت سامسونگ در مقابل محیط زیست|کالاسوداکالاسودا – سری جدید تلویزیون‌های QLED سامسونگ تحولی در صنعت نمایش چه از نظر طراحی و زیبایی ظاهری و چه از نظر کیفیت نمایش تصویر محسوب می‌شوند.

این تلویزیون‌های برتر، از ذراتی موسوم به کوانتوم‌ دات برای تولید گستره ‌ای بی ‌سابقه از رنگهای متنوع استفاده میکنند. ذرات کوانتوم ‌دات هرچند میتوانست نور بسیار بیشتری در مقایسه با فناوریهای معمول تلویزیون تولید کند اما به دلیل تشکیل ماده سمی کادمیوم پس از فرسایش این ذرات کنار گذاشته شد.

 یکی از بزرگترین دستاوردهای محققان سامسونگ در سالهای اخیر، تولید فناوری کوانتوم دات بدون کادمیوم (ماده ای سمی) است که اکنون در سری تلویزیونهای QLED این شرکت استفاده میشود و به همین دلیل آنها را نمایشگرهای کوانتوم دات بدون کادمیوم (Cd-free) می نامند.

دکتر یونجو جانگ مسئول این تحقیقات در موسسه فناوری های پیشرفته سامسونگ میگوید: در ابتدا حتی تصورش را هم نمیکردیم تولید کوانتوم بدون کادمیوم ممکن باشد اما سامسونگ به عنوان برندی مسئول در برابر محیط زیست، تولید آن را به عنوان چشم ‌اندازی برای خود تعریف کرده است.  دکتر جانگ یکی از نوآوران حاضر در شرکت سامسونگ است که می‌خواهند آینده فناوریهای نمایشی را تغییر دهند. به گفته او بسیار هیجان ‌انگیز است که شاهدیم نسل آینده تلویزیون اکنون در اتاق نشیمن ‌مان در اختیار ماست.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها