تلگرام در روسیه فیلتر شد؟!

0
316

کالاسودا_به نظر می رسد روسیه در فیلترینگ تلگام موفق عمل کرده است. این موضوعی است که از سوی برخی از نهادهای روسیه و ایران مطرح می شود.

اما خبر فیلترینگ روسیه از کجا آمده است؟

دبیرکارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: علیرغم تبلیغات وسیع رسانه های آمریکایی و غربی وطرفداران آنها مبنی بر ناموفق بودن فیلتر تلگرام در روسیه, فیلتر تلگرام در این کشور موفق بوده و ۱۰ روز بعد از فیلتر ،رتبه تلگرام در این کشور سقوط فاحشی داشته است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، عبدالصمد خرم‌آبادی در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش نوشت: علیرغم تبلیغات وسیع رسانه های آمریکایی و غربی وطرفداران آنها مبنی بر ناموفق بودن فیلتر تلگرام در روسیه, فیلتر تلگرام در این کشور موفق بوده و بعد از فیلتر  رتبه تلگرام در این کشور  سقوط فاحشی داشته است.

بررسی های به عمل آمده حاکی از آن است که رتبه  تلگرام در روسیه قبل از فیلتر شدن  ۱۰۵ بوده و ظرف ۱۰ روز گذشته به رتبه ۲۰۹ سقوط کرده است. یعنی هر روز بیش از ۱۰ پله سقوط داشته است.

 باتوجه به روند پر شتاب مهاجرت مردم بابصیرت ایران اسلامی به پیام رسان های داخلی و دانش و تجربه جوانان و مهندسان نخبه ایرانی و عزم جزم  وهماهنگی بی نظیر اکثریت قریب به اتفاق مسئولان در رفع سلطه بیگانگان بر فضای مجازی کشور, انشاء الله جمهوری اسلامی ایران در این مهم موفق تر عمل خواهد کرد.

در دسامبر ۲۰۱۴، تلگرام اعلام کرد که بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال دارد که روزانه بیش از یک میلیارد پیام تبادل می‌کنند.میزان تبادل پیام‌ها در بازه زمانی پنج‌ماهه دو برابر شد و به ۲ میلیارد پیام در روز رسید. در سپتامبر ۲۰۱۵، اعلام شد که تلگرام بیش از ۶۰ میلیون کاربر فعال دارد که روزانه ۱۲ میلیارد پیام با یکدیگر تبادل می‌کنند. در فوریه ۲۰۱۵، تعداد ثبت نام کنندگان در تلگرام به ۳۵۰ هزار کاربر در روز رسید و در مجموع روزانه بیش از ۱۵ میلیارد پیام در بستر این پیام‌رسان منتقل شد