تل آویو نسبت به مشکلات بیت کوین واکنش نشان داد

0
476
تل آویو نسبت به مشکلات بیت کوین واکنش نشان داد|کالاسودا

تل آویو نسبت به مشکلات بیت کوین واکنش نشان داد|کالاسوداکالاسودا_تل آویو به عنوان یکی از نخستین دولت ها به وضعیت رو به سقوط بیت کوین واکنش نشان داد . درواقع رژیم صهیونیستی اعلام کرد با توجه به وضعیت ضعف ارز دیجیتال رغبتی برای قانونی بودن این نوع فعالیت ها در اسرائیل ندارد .

اگر با خبرهای امروز کالاسودا همراه بوده باشید، قطعا بین خبرها با موضوع سقوط ارزش بیت کوین نیز مواجه شده اید . موضوعی که بسیاری از فعالان بازار را دچار نگرانی کرده است .

با این وجود هنوز دولت های مختلف واکنش مشخصی در قبال سقوط ارزش بیت کوین نشان نداده اند و  اسرائیل ، نخستین رژیمی  است که احتمال ممنوع شدن فعالیت های ارز دیجیتال را در خاک تل آویو مطرح کرده است .

گرچه مدتی پیش نیز دولت ژاپن اعلام کرده بود هنوز اعتماد چندانی به بیت کوین ندارد تا آن را به عنوان ارز رسمی معرفی کند. اما رژیم صهیونیستی رکورد زد و اعلام کرد قصد دارد این ارز را ممنوع کند .

در حال حاضر مشخص نیست  که آیا هیچ شرکتی تحت تاثیر این ممنوعیت قرار می گیرد یا خیر، اما حداقل دو شرکت در بازار سهام تل آویو وجود دارند که بر مبنای فناوری های مرتبط با ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند. این شرکت ها Blockchain Mining  و  Fantasy Network نام دارند. به نظر می رسد نگرانی اسرائیلی ها بیش از هر چیز به  عدم قابلیت کنترل تبادلات مالی انجام شده با استفاده از بیت کوین  مرتبط باشد .

درواقع ، مدتی است که مسئولان تنظیم بازار در تل آویو طرحی را ارائه کرده‌اند که بر اساس آن شرکت‌هایی که مبنای فعالیت خود را بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال قرار داده اند، حق فعالیت‌های تجاری و تبادل سهام در بازار سهام تل آویو را نخواهند داشت.ساموئل هاشر، رئیس سازمان اوراق بهادار اسرائیل می گوید این پیشنهاد را هفته آینده ارائه می‌کند و بعد از بحث و بررسی در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.به گفته وی اگر شرکتی که زمینه اصلی فعالیت آن ارزهای دیجیتال است بخواهد وارد بازار بورس و سهام شود، چنین اجازه ای را در اسرائیل و مناطق تحت سلطه اش  نخواهد داشت.