تماس ۵ میلیون دقیقه ای زائران با ایران

0
139

زائران ایرانی ۵ میلیون دقیقه با خویشاوندان خود تماس تلفنی برقرار کرده اند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، زائران ایرانی عتبات عالیات در ایام اربعین از طریق اپراتورهای ایرانی و عراقی با ایران تماس حاصل می کنند و امسال به دلیل افزایش تعداد زائران ایرانی تعداد تماس های تلفنی با ایران نیز افزایش یافته است به گونه ای که اعلام شده در پیک ترافیک مکالمات بین ایران و عراق، پنج میلیون دقیقه مکالمه در شبانه‌روز در حجم مکالمات وارده و صادره رقم خورده است.

این در حالی است که میزان استفاده از اینترنت نیز از سوی زائران نسبت به سال گذشته افزایش یافته و ترافیک دیتای مبادله‌شده در ایام اربعین امسال به نسبت سال گذشته رشد ۱۵۰ درصدی (۱.۵) برابری داشته است.

میزان پیامک‌های ارسالی از ایران به زوار ایرانی داخل عراق که جزو مشترکین سیم کارت ایرانی در این مدت رشدی ۱۵۰ درصدی (۱.۵) برابری داشته است زیرا تعداد مشترکین دارنده سیم کارت ایرانی در عراق نسبت به اربعین سال گذشته به میزان ۱۴۰ درصدی(۱.۴) برابری افزایش داشته است.

اربعین امسال به همان دلیل تعداد زیاد زائران، پیک ترافیک از سال‌های گذشته زودتر اتفاق افتاد و شبکه ارتباطی تقریبا  از پیک ترافیک خود در این ایام عبور کرده است.

همه این ها در حالی است که زائران عتبات عالیات که از سوی ایران راهی شدند به دلیل صرف هزینه های کمتر در برقراری تماس های تلفنی در بسیاری از موارد، سیم کارت های عراقی خریداری می کنند. تعرفه تماس از عراق با ایران از سوی سیم کارت های عراقی کاهش ۳۰ درصدی داشته است. با سیم کارت های ایرانی نیز تماس از عراق به ایران دقیقه ای ۶۰۰ تومان تعریف شده و هزینه رومینگ اپراتورها نیز با تخفیف تعیین شده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها