تم تاریک گوگل برای نسخه های موبایلی کروم عرضه خواهد شد

0
368
تم تاریک گوگل برای نسخه های موبایلی کروم عرضه خواهد شد

طبق گزارش ها گوگل در حال توسعه دارک مد یا تم تاریک برای ارائه مرورگر کروم برای نسخه های ویندوز و مک بود. اکنون به نظر می رسد که این شرکت برای نسخه های موبایلی این مرورگر نیز در حال توسعه تم تاریک است. نسخه Chrome 73 beta برای اندروید شامل یک حالت تاریک است که نشان می دهد که این ویژگی در نهایت برای نسخه های موبایل در آینده منتشر خواهد شد.

این گزارش نشان می دهد که تم تاریک در Chrome 73 beta برای اندروید در حال حاضر در مراحل اولیه توسعه دارد. افرادی که نسخه بتای آن را اجرا کنند متوجه خواهند شد که اگر روی لینک یا تصویر انگشت خود را با اندکی مکث نگهدارید، به صورت پیش فرض وارد حالت بومی دارک مد اندروید پای خواهد شد، به شرطی که در تنظیمات، زبانه فعالسازی آن را روشن کرده باشند.

جذابیت های بصری تم تاریک

اما حالت تاریک در مرورگر کروم با جذابیت های بصری خاصی نیز همراه خواهد بود. البته برخی از این ویژگی ها که در نسخه بتا رونمایی می شود، ممکن است در نسخه های بعدی وجود نداشته باشد اما تعدادی از آنها که بیشتر مورد پسند قرار گرفته شود، به نسخه اصلی ورود پیدا خواهد کرد.

خود حالت تاریک در کروم نیز یکی از ویژگی هایی بود که کاربران زیادی آن را درخواست کرده بودند و دوست داشتند که در نسخه های موبایلی نیز ارائه شود. در حال حاضر گوگل این ویژگی را هم برای پلتفرم های موبایلی و هم نسخه های دسکتاپ تست می کند و در نهایت حالت تاریک نهایی را برای مرورگر محبوب خود یعنی روم در اینترنت عرضه خواهد کرد.جذابیت های بصری تم تاریک

دارک مد برای سیستم عامل های دیگر

پیش از این نیز اعلام شد که ویژگی Dark mode یا حالت تاریک مرورگر کروم برای سیستم عامل مک (macOS) تا اوایل سال 2019 رونمایی خواهد شد. یکی از ویژگی های به روز رسانی MacOS Mojave اپل این است که پشتیبانی از حالت تاریک را به این سیستم آورد.

این ویژگی این امکان را به کاربران می دهد که بتوانند تم دارک را روی برخی از برنامه های خود اعمال کنند و در هنگام استفاده از نور کم بهره ببرند که به چشم ها آسیب نمی رساند. متاسفاته فعلا این ویژگی در همه برنامه ها قابل اجرا نیست، زیرا توسعه دهندگان باید از این ویژگی پشتیبانی کنند. اکنون گوگل اعلام کرده که مرورگر کروم این شرکت به زودی نسخه dark mode را پشتیبانی خواهد کرد و تا اوایل سال 2019 این ویژگی با کمک یک آپدیت به دست آنها می رسد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها