تهدید چینی ها از سوی ربات ها

0
980

کالاسودا_شهروندان چینی نگرانند که از سوی ربات ها مورد تهدید واقع شوند . این موضوعی است که تا ۷۵ درصد از شهروندان را درگیر خود کرده است.

این روزها تعداد ربات های وجود در چین روندی صعودی را طی می کند و هر روز نوع جدیدی از ربات ها رونمایی می شود. با این وجود و همزمان با افزایش استفاده از فناوری های رباتیک نگرانی های شهروندان چینی نیز رو به افزایش است.

چرا که افراد می ترسند اطلاعاتشان توسط ربات های هوشمند به سرقت رفته و حتی هک شود . اما شاید تعجب کنید اگر بدانید این نگرانی بیش از ۷۵ درصد از چینی ها را درگیر خود کرده است. درواقع از هر چهار نفر چینی سه نفر نگران تهدیدهای مختلف  ربات ها  از هک شدن گرفته تا نقض حریم خصوصی خود هستند.

اما ریشه این نگرانی ها کجاست ؟

اغلب پاسخ دهندگان معتقدند هوش مصنوعی، مشاغل و امنیتشان را مختل کرده است. آنها وجود کارگران بیکار و افزایش نرخ بیکاری را یکی از بزرگ ترین پیامدهای حضور ربات ها در جامعه می دانند. برخی دیگر نیز نگران مقایسه توانایی هایشان با هوش مصنوعی هستند.

جالب است بدانید پیش از این بانک جهانی پیش بینی کرده بود که تا سال ۲۰۳۰ از هر چهار فرصت شغلی موجود در چین، سه فرصت شغلی تحت کنترل دستگاه های خودکار قرار خواهد گرفت. بنابراین باید حق را به کارگران چینی بدهیم که در این خصوص نگرانی هایی داشته باشند.

اما نکته امیدوار کننده این است که بعید به نظر میرسد این ربات ها به زودی در کشورمان دیده شوند و مشاغل فرد یا گروهی را تهدید کنند. درواقع هر جا که این عدم حضور تکنولوژی به ضرر ما بوده در این یک مورد ظاهرا و تا اینجا ظاهرا به سود ما بوده است. نظر شما چیست ؟ آیا ربات ها واقعا تا این حد نگران کننده اند؟