تهران، یکی از شهرهای فناور دنیا

0
158

در کل دنیا ۵۰ شهر به عنوان شهرهای فناور شناخته شده اند که تهران هم یکی از آن هاست.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، تهران از سال گذشته در جمع ۵۰ شهر فناور دنیا جای گرفته است.

در این باره سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده که امسال سال دومی است که تهران به دلیل مراکز دانشگاهی، پژوهشگاهی و دسترسی به نیروهای انسانی جزو ۵۰ شهر فناور دنیا شناخته شده است.

شهر فناور چیست؟

تا کنون شاید نام شهر فناور را کم شنیده باشید و بیشترین عبارتی که درخصوص شهرهای برتر جهان به گوش می رسد شهر هوشمند است. شهری که بر بستر فناوری می تواند ارتباطات را ایجاد کند. حالا تهران در کنار تلاش برای تبدیل شدن به یک شهر هوشمند، شهر فناور شناخته شده است.

شهر فناور به شهری گفته می شود که مراکز دانشگاهی، پژوهشگاه ها، دسترسی به نیروی انسانی و فرهنگ اقتصاد دانش بنیان در آن وجود دارند و پایه اقتصاد دانشی را فراهم می کند.

تهران هوشمند می شود

تهران به عنوان پایتخت ایران در تلاش است که از شهرهای بزرگ دنیا عقب نماند و از این رو در کنار مراقبت با ۴۹ شهر دیگر در زمینه شهر فناور برنامه دارد تا به شهر هوشمند هم تبدیل شود.

در این باره سال گذشته محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد که در تفاهم نامه‌ای با شهرداری تهران، تحقق تهران هوشمند که بزرگ، توانمند، پاک و ایمن است را در دستور کار قرار دادیم. وضعیت فعلی هوشمندسازی شهری با تراز جهانی فاصله دارد و باید ذهنیت مدیران از برج سازی صرف به هوشمند سازی تغییر کند تا تهران بتواند شایسته مردم باشد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها