تهران در راه هوشمند شدن

0
218

شهرهای ایران به دنبال هوشمند شدن هستند و تهران هم در این زمینه گام بر می دارد.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، شهرهای ایران به دنبال هوشمند شدند و در این میان اعلام شده که تهران از پتانسیل بالایی برای هوشمند شدن برخوردار است.

در همین رابطه، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اعلام کرده که شهر تهران پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به شهر هوشمند دارد.

سورنا ستاری معتقد است که شهر تهران پتانسیل بالایی در جذب واحدهای فناور دارد و برج‌های فناوری ایجاد شده از شهرها می‌تواند چهره شهرها را به سمت هوشمند شدن سوق دهد.

این در حالی است که شهرداری تهران از سال گذشته نقشه راهی برای هوشمند شدن تهران طراحی کرده که هنوز این نقشه کامل نشده است. در صورت تکمیل، راه های هوشمند شدن تهران به عنوان پایتخت ایران مشخص خواهد شد.

شهرداری تهران اعلام کرده که بر اساس برآوردهای صورت گرفته، تا سال 2025 میلادی به یکی از 30 ابرشهر پرجمعیت جهان تبدیل خواهد شد.

براساس اعلام دیگری از سوی شهرداری تهران، رویکرد شهر هوشمند، صرفاً به معنای به خدمت گرفتن زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) شهری نیست، بلکه ۶ بعد اقتصاد هوشمند، جابجایی هوشمند، محیط هوشمند، زیرساخت هوشمند، حکمروایی هوشمند و زندگی هوشمند همزمان مورد توجه خواهند بود.

گفتنی است، لندن، نیویورک، آمستردام، پاریس، ریکیاویک، توکیو، سنگاپور، کپنهاگ، برلین و وین شهرهایی هستند که با قرار گرفتن در 10 رتبه اول، به‌عنوان هوشمندترین شهرهای جهان معرفی شده‌اند.

در رتبه بندی شهرهای هوشمند جهان، لندن (پایتخت انگلیس) توانست با پیشی گرفتن از نیویورک (پایتخت اقتصادی آمریکا) در جایگاه اول قرار بگیرد و نیویورک هم با یک پله نزول در جایگاه دوم ایستاد. آمستردام (پایتخت هلند) هم جهشی هفت پله‌ای یافته و از رده دهم تا رتبه سوم بالا آمده است. پاریس (پایتخت فرانسه) هم با یک پله نزول از رده سوم به چهارم آمده است. تنها شهری که در میان 10 رتبه برتر جایگاهش نسبت به گزارش سال گذشته تغییر نکرده، ریکیاویک (پایتخت ایسلند) است که در رده پنجم ایستاده است.

همچنین توکیو (پایتخت ژاپن) با دو پله کاهش رتبه در رده ششم، سنگاپور با یک پله نزول در رده هفتم، کپنهاگ (پایتخت دانمارک) با پنج پله صعود در رده هشتم، برلین (پایتخت آلمان) با دو پله صعود در رده نهم و در نهایت وین (پایتخت اتریش) با 9 پله صعود در رده دهم قرار گرفته‌اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها