تهیه کارتخوان توسط ۱۴ هزار پزشک

0
149

در مدت ۲۵ روزی که از الزامی شدن استفاده از کارتخوان در مراکز پزشکی می گذرد، ۱۴ هزار پزشک از کارتخوان در این مراکز استفاده کرده اند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، از ۲۳ مرداد ۹۸ استفاده از کارتخوان در مراکز پزشکی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور الزامی شده و در مدت ۲۵ روزی که از این تاریخ گذشته ۱۴ هزار پزشک این طرح را اجرا کرده اند.

بنابراین گزارش، این آمار ۲۱ درصد از ۱۰۰ درصد پزشکی هستند که نی بایست از کارت خوان در مرکز پزشکی خود استفاده کنند.

این در حالی است که قرار بر این است که از اول مهرماه تمامی مراکز درمانی که فراخوان شدند برای نصب و استفاده از کارتخوان مورد تایید سازمان مالیاتی ثبت نام کنند.

چرا مطب ها کارت خوان نداشتند؟

بسیاری از مطب های پزشکان به دستگاه کارت خوان مجهز نبوده اند. این مراکز به منظور عدم ارائه اطلاعات تراکنش های صورت گرفته در مطب ها به سازمان امورمالیاتی، هزینه ویزیت را به صورت نقدی از بیماران دریافت می کنند.

این اقدام پزشکان پس از آن صورت گرفت که سال گذشته در پی رسیدگی نمایندگان مجلس به لایحه بودجه، قانون “الزام پزشکان به نصب دستگاه کارت‌خوان در مطب‌ها”برای شفافیت گردش مالی و جلوگیری از فرار مالیاتی پزشکان تصویب شد.

این مصوبه مجلس برای این بود که طبق آمار سازمان امور مالیاتی پزشکان ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات می‌پردازند، در حالیکه بر اساس گزارشات سازمان امور مالیاتی پزشکان باید سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کنند و طبق آمار مرکز پژوهش‌ها پزشکان باید ۶۸۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کنند که میزان پرداختی آنها بسیار کمتر از آمار ذکر شده این ۲ نهاد است.

پس از این اقدام مجلس، پزشکان اعتراض های زیادی انجام دادند اما در نهایت گویی اعتراض های آن ها راه به جایی نبرده و مطب ها ملزم به نصب کارت خوان شده اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها