توافق بر سر تجارت 1.1 میلیارد دلاری دامنه اینترنتی org.

0
1102

شرکت اتوس کپیتال Ethos Capital حاضر است 1.13 میلیارد دلار برای خرید حق فروش دامنه .org بپردازد. این قیمت فروشی است که Internet Society بر روی آن توافق کرده است.

یه گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت،انجمن اینترنتی یا همان Internet Society، یک جامعه غیرانتفاعی 27 ساله است که برای پیشرفت‌های آنلاین مانند حفظ حریم خصوصی و امنیت بهتر سال‌ها است که فعالیت می‌کند و توسط ” Public Interest Registry” تأمین مالی می‌شود. PIR حق فروش نام‌های دامنه.org را برعهده دارد و Ethos Capital در ماه نوامبر با خرید PIR موافقت کرده است.

این فروش که قرار است تا سه ماهه اول سال 2020 به پایان برسد و این نگرانی را به وجود آورده که یک شرکت سهام خصوصی ممکن است به میزان انگیزه‌ی یک شرکت عمومی برای جامعه اینترنتی مفید نباشد.

تیم برنرز لی (Tim Berners Lee) مخترع شبکه جهانی وب با این فروش مخالف است و دراین راستا 12 هزار و 516 نفر طوماری فراهم شده توسط بنیاد الکترونیکی Frontier را امضا کردند تا این واگذاری متوقف شود.

انجمن اینترنت در بیانیه‌ای اعلام کرد که نگرانی‌های مردم درباره فروش PIR به Ethos را درک کرده و منطقی می‌داند.

James Wood سخنگوی انجمن گفت: “هیچ تغییری در نحوه اداره.org در نتیجه این توافق ایجاد نخواهد شد.” او اضافه كرد كه Ethos Capital باعث خواهد شد .org به عنوان “خانه‌ای مطمئن‌تر و سودمندتر ” به فعالیت بپردازد و به روش‌هایی كه جامعه اينترنتی نتوانسته است؛ سرمایه‌گذاری كند. علاوه بر این کمپانی در ابتدای امر 1.13 میلیارد دلار به Internet Society ارائه می‌دهد که یک منبع طولانی‌مدت و باثبات برای بودجه مأموریت‌های آتی است.

Ethos در ماه نوامبر اعلام کرد که “مشتاق ایجاد خدمات جدید و پشتیبانی بهتر برای خدمت به جامعه .org است”.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها