توسعه سیستم عامل ال جی به دیگر پلتفرم ها

0
407

کالاسودا – شرکت ال جی الکترونیک به دنبال گسترش سیستم عامل تخصصی خود به نام WebOS است که آن را ابتدا برای تلویزیون های هوشمند خود عرضه کرد و اکنون درصدد است تا آن را به دیگر پلتفرم های خود از جمله لوازم الکترونیکی مصرفی خودکار، روبات ها و وسیله نقلیه گسترش دهد.

همکاری ال جی و لوکسافت

این کمپانی در نمایشگاه IFA 2018 این موضوع را اعلام و تائید کرد که  در این راه با شرکت Luxoft Holding همکاری خواهد کرد. نقش این شرکت در این همکاری فعلا به طور دقیق فاش نشده است، هر چند که این شرکت ید طولانی در استقرار نرم افزارهای سفارشی دارد، و این احتمالا یکی از دلایلی است که این شرکت کره ای تصمیم گرفته که از این شرکت کمک بخواهد.

این سیستم عامل در بیش از 60 میلیون دستگاه تلویزیون هوشمند و تلویزیون های سیگنیج دیجیتال نصب شده است و رده محصولات بعدی دارای تنوع بیشتری است و سازنده در حال ادامه دادن این حرکت رو به جلوست. از همکاری ال جی و لوکسافت انتظار می رود که استفاده از این سیستم عامل در صنعت خودرو یکی از اولویت های اصلی این دو شرکت باشد.

در حال حاضر مشخص نیست که چگونه سیستم عامل WebOS می تواند در کابین راننده به کار گرفته شود، هر چند جنبه طراحی و توسعه تنها مسئولیت ال جی در این زمینه نیست. هنگامی که سیستم عامل در محصولات هوشمند لوازم خانگی به کار گرفته می شود، راه حل مشترک توسعه داده شده طرفین، ایجاد یک اکوسیستم قابل انعطاف با هوش مصنوعی است که برای نسل بعدی رویکردهای اتصال ارائه شود.

این حرکت مرحله دیگری را از تلاش های ال جی برای متنوع سازی محصولات و خدمات نشان می دهد.  در حال حاضر اغلب تلویزیون های هوشمند جدید ال جی از سال 2014 به بعد شامل چندین مدل از تلویزیون های سه بعدی 4Kو  OLED، همگی به سیستم WebOS مجهز شده اند اما مدل های قدیمی تر امکان ارتقا به WebOS را ندارند. عمل حرکت بین منوها و انتخاب گزینه های مختلف توسط Magic Remote ال جی صورت می گیرد که قبلاً نمونه آن را در تلویزیون های هوشمند پیشین ال جی دیده ایم.

 این سسیستم عامل می‌تواند فوراً تشخیص دهد که چه زمان و چه نوع دستگاه خارجی به تلویزیون متصل شده و به شما فهرستی از گزینه‌های مرتبط با همان دستگاه پیشنهاد می‌دهد. احتمالا استفاده از این سیستم عامل در دیگر پلتفرم ها می تواند جذابیت های خاص خود را داشته باشد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید