توسعه کسب و کار والمارت در مکزیک و شیلی

0
446

کالاسودا – والمارت شرکت تحویل غذای مکزیکی را برای گسترش تجارت الکترونیک خود خرید.

شرکت والمارت، کارخانه تحویل مواد غذایی آمریکای لاتین به نام Cornershop را به میزان 225 میلیون دلار خریداری کرد. روز پنج شنبه والمارت خبر از توسعه کسب و کار خود در مناطقی مانند مکزیک و شیلی خبر داد.

این قرارداد، سرمایه های در حال رشد و خدمات تحویل آنلاین در سراسر جهان شرکت والمارت را افزایش می دهد و  با هدف رقابت با آمازون، بزرگترین خرده فروش آنلاین جهان این کار را انجام داده است. سهام بخش مکزیکی این خرده فروشی آنلاین که به Walmex معروف است، از زمان منتشر شدن این اخبار بیش از 3 درصد افزایش یافته است و نسبت به ماه ژوئن در بالاترین سطح خود قرار گرفته است.

والمکس، شرکت خرده ‌فروشی مکزیکی است، که از زیرمجموعه ‌های شرکت والمارت به‌ شمار می ‌آید و خدمات خود را در قالب سوپرمارکت ‌ها، هایپرمارکت ‌ها و رستوران‌ ها عرضه می‌ کند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر مکزیکو سیتی کشور مکزیک قرار دارد و سهام آن در بازار بورس اوراق بهادار مکزیک معامله می‌ شود. در سال ۲۰۱8 والمکس دارای بیش از دو هزار شعبه فروشگاه خرده ‌فروشی در مکزیک بوده و با در اختیار داشتن بیش از ۲۱۹ هزار کارمند، بزرگترین کارفرمای مکزیکی محسوب می ‌شود.

نظر تحلیلگران کسب و کار چیست؟

تحلیلگران بیان کرده اند که خرید شرکت سه ساله Cornershop که خدماتش را از طریق برنامه تلفن همراه ارائه می دهد و در سان فرانسیسکو تاسیس شده است، به والمارت کمک خواهد کرد که تحویل مواد غذایی خود را با کمک این فروشگاه ها و برنامه های تحویل غذا سرعت بخشیده و مشتریان را راضی تر نگهدارد.

سایت Signum research در گزارشی اعلام کرد که  چنین تعاملاتی مثبت است و باعث افزایش کارایی و رشد بیشتر در فروش آنلاین خواهد شد. والمکس (شعبه مکزیکی والمارت) بیان کرده است که این عملیات و همکاری موجب رشد والمارت خواهد شد.  استفاده از برنامه ها و مراکز توزیع پیشرفته و ناوگان حمل و نقل متعلق به کمپانی، این امکان را فراهم ساخته است که در هنگام عقد قراردادهای عمده، به قیمت های پایین دست یابد و محصولی که دست مشتری می رسد نیز طبیعتا قیمت کمتری نسبت به دیگر فروشگاه ها داشته باشد. در والمارت سه چهارم اقلام قابل عرضه در فروشگاه ها ازطریق 16 مرکز توزیع تامین می شود. هر مرکز توزیع، تحویل کالاهای موردنیاز 150 تا 200 فروشگاه را به عهده دارد.

والمارت قصد دارد تا بیش از 40 درصد از تحویل مواد غذایی خانوارهای آمریکا را نیز به شرکتهای تحویلی چون اوبر بسپارد. در کانادا هم والمارت با استارت آپ instacart برای این کار قراردادهایی را به امضا رسانده است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید