توقف فروش برنامه تشخیص چهره‌ی Clearview AI به شرکت‌های خصوصی

0
134

براساس تشکیل پرونده قانونی که برای اولین بار روز پنجشنبه توسط BuzzFeed News گزارش شد، کمپانی Clearview AI، توسعه دهنده جنجالی نرم افزار تشخیص چهره، برنامه خود را به شرکت‌های خصوصی و اشخاص غیرقانونی نمی‌فروشد و تمام قراردادها در ایالت ایلینوی را فسخ خواهد کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، این سند که در دادگاه ایلینویز به عنوان بخشی از دادخواست با عنوان نقض احتمالی قانون حفظ حریم خصوصی ایالتی توسط این کمپانی، تشکیل شده است، Clearview را موظف می‌کند که “هم اکنون” از تعامل با مشتریان غیر دولتی جلوگیری کند.

دیوید موتنیک، در ماه ژانویه به دلیل نقض حریم خصوصی وی و سایر ساکنین ایالت، تحت قانون ایمنی اطلاعات بیومتریک ایلینویز (BIPA)، دادخواستی را علیه Clearview مطرح کرد.

لی ولوسکی، وکیل نماینده Clearview AI در این مورد، گفت: “Clearview AI همچنان به دنبال مأموریت اصلی خود است: کمک به سازمان‌های اجرای قانون در سراسر کشور در شناسایی عاملان و قربانیان جرم، از جمله جنایات وحشتناک مانند قاچاقچیان و کودک آزاران.

Clearview چندین دستور توقف از Facebook، YouTube، Twitter و سایر شرکت‌ها را دریافت کرده است، اما مشخص نیست که آیا این شرکت‌ها هرکدام عکس‌های مورد استفاده خود را برای ساخت دیتابیس حذف کرده‌اند یا خیر. علاوه بر طرح دعوی در ایلینویز، Clearview نیز با واکنش‌های قانونی از کالیفرنیا، نیویورک و ورمونت نیز روبرو است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها