توقف فروش تراشه‌های سامسونگ به هوآوی از 15 سپتامبر

0
4638

سامسونگ در میان تحریم‌های ایالات متحده علیه هوآوی، عرضه تراشه‌های خود به این کمپانی را متوقف خواهد کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، هواوی ممکن است به زودی در تأمین قطعات تلفن‌های خود با مشکلات بیشتری روبرو شود.

ظبق اخبار و روزنامه‌ای در کره جنوبی، سامسونگ و SK Hynix قصد دارند فروش قطعات به این شرکت چینی را از 15 سپتامبر متوقف کنند. 15 سپتامبر روزی است که محدودیت‌های جدید وزارت بازرگانی ایالات متحده که از اواسط ماه اوت اعلام شد؛ عملی می‌شود.

این محدودیت‌ها، شرکت‌های غیرآمریکایی را از فروش اجزای و محصولات خود به هوآوی منع می‌کنند. این ممنوعیت در حال حاضر بر تجارت هوآوی تأثیر گذاشته است. ریچارد یو گفته که Mate 40 به دلیل تحریم‌ها، از پردازنده رده بالای هواوی Kirin برخوردار خواهد بود. این ممنوعیت احتمالاً همانند هوآوی به سامسونگ و SK Hynix نیز آسیب برساند. در مورد SK Hynix، میزان 40 درصد درآمد 13.3 میلیارد دلاری این کمپانی در نیمه اول سال 2020 از طریق صادرات به چین تأمین می‌شود.

هواوی سعی کرده است با تهیه قطعات از SMIC وابستگی خود را به تأمین کنندگان تراشه‌های خارجی کاهش دهد. جنگ تجاری مداوم ترامپ با چین ممکن است این گزینه را برای مدت طولانی به گزینه مناسبی تبدیل کند.

در آغاز ماه سپتامبر، وزارت دفاع تأیید کرد که ممکن است این کمپانی سازنده تراشه را به لیست سیاه خود اضافه کند. اگر دولت ترامپ این اقدام را انجام دهد، SMIC دیگر تولید تراشه‌های Huawei را متوقف نخواهد کرد. مدتی طول می‌کشد تا این شرکت بتواند پردازنده‌هایی را برای گوشی‌های شاخص هواوی بسازد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها